سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شرفی خبر داد:

حداکثر ۲۰ درصد جواز‌های تاسیس واحدهای صنعتی در فارس به سرانجام می‌رسد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: هم‌اینک در کشور حداکثر ۲۰ درصد جواز‌های تاسیس به سرانجام می‌رسد و اگر روند تغییر کند و وزارت صمت تابع استراتژی‌های خانه صنعت، معدن و تجارت شود این عدد به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سهراب شرفی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس با بیان اینکه از ابتدای امسال ۶۹۱ جواز تاسیس صنعتی توسط این مجموعه در استان صادر شده است، گفت: از این تعداد، ۲۴۵ مجوز مروبط به حوزه کانی غیر فلزی و صنایع غذایی و دارویی، ۲۴۳ مجوز حوزه صنایع شیمیایی و سلولزی و ۲۰۳ مجوز حوزه فلزی، برق و الکترونیک و ارز‌های دیجیتال بوده است.

او افزود: هم‌اینک در کشور حداکثر ۲۰ درصد جواز‌های تاسیس به سرانجام می‌رسد و اگر روند تغییر کند و وزارت صنعت، معدن و تجارت تابع استراتژی‌های خانه صنعت، معدن و تجارت شود این عدد به ۵۰ درصد هم می‌رسد.

شرفی اظهار داشت: البته ممکن است از نظر کمی شاهد کاهش تعداد جواز‌های تاسیس باشیم، اما از نظر کیفی حتما شاهد ارتقاء خواهیم بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: اگر در کنار برون سپاری و واگذاری برخی امور از جمله همین صدور جواز‌های تاسیس به بخش خصوصی این بخش در حوزه سیاستگذاری نیز دخالت داده شود، بهره وری نیز افزایش خواهد یافت و در کنار آن شاهد ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال نیز خواهیم بود.

شرفی ادامه داد: پارسال نیز در استان شاهد صدور یک هزار و ۸۵۷ جواز تاسیس صنعتی در استان بودیم که که از این تعداد ۷۹۵ جواز تاسیس مروبط به حوزه صنایع شیمیایی و سلولزی، ۴۰۹ مجوز حوزه فلزی، برق و الکترونیک، ۴۲۳ مجوز حوزه کانی غیر فلزی و ۲۳۰ مجوز حوزه صنایع غذایی و دارویی است.

او افزود: با توجه به وجود افزون بر ۶۲ شهرک صنعتی در فارس، اگر تمام مجوز‌های صادره به بار بنشیند، تحول و جهش قابل توجهی در این استان ایجاد خواهد شد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت فارس، در خصوص اقدامات کارگروه تخصصی ذیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: از اواخر پارسال ۳۷ جلسه این کارگروه را برگزار کرده‌ایم که و تاکنون نیز با کمک دستگاه‌های اجرایی و دستگاه قضایی استان، بیش از ۸۰ درصد مصوبات این کارگروه اجرایی شده است.

شرفی، یکی دیگر از اقدامات خانه صنعت، معدن و تجارت فارس را ایجاد مرکز داوری صنعت و معدن با همکاری دستگاه قضایی در جهت برون سپاری امور به عنوان نخستین مرکز داوری در کشور دانست و ادامه داد: تاکنون ۲۱۸ مورد پرونده در این مرکز مورد بررسی قرار گرفته که بخش قابل توجهی از آن‌ها با مصالحه خاتمه یافته و تعدادی نیز به سرانجام رسیده است.

او گفت: به دنبال راه‌اندازی این مرکز داوری در خانه صنعت، معدن و تجارت فارس و عملکرد و نتایج مطلوب آن، سایر خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور نیز نسبت به راه‌اندازی این مرکز ابراز تمایل کرده‌اند که ما آمادگی داریم تجربیات خود در این زمینه را در اختیار آن‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.