سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسلايس بادام و خامه + طرز تهیه

در مطلب زیر طرز تهیه یک نوع شیرینی خوشمزه را به شما آموزش داده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز قصد داریم طرز تهیه اسلايس بادام و خامه  را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.


بیشتر بخوانید


مواد لازم

خامه..... ۱۲۵ میلی‌لیتر (یک‌دوم پیمانه)

شکر.... ۸۰ گرم

وانیلین...... یک‌چهارم قاشق چایخوری

تخم مرغ...... ۲ عدد

آرد..... ۱۵۰ گرم

بیکینگ‌پودر.... ۱ قاشق چایخوری

مواد لازم رویه:

کره ....۹۰ گرم

شکر..... ۶۰ گرم

خامه .....۶۰ میلی‌لیتر

آرد..... ۱ قاشق سوپخوری

پرک بادام.... ۱ پیمانه

روش‌تهیه

سینی شیرینی‌پزی ۲۵×۳۰ سانتیمتری را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه خامه، شکر، وانیلین و تخم مرغ‌ها را در کاسه‌ی مناسبی بریزید و با مفتول دستی بزنید تا مخلوط شوند. سپس آرد و بیکینگ‌پودر را به آن بیفزائید و مخلوط سازید. حالا مایه‌ی به دست آمده را در سینی بریزید و به مدت تقریبی ۱۵ دقیقه در فر (تاون) گرم‌شده با دمای ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد، بپزید. اکنون مواد رویه را روی این لایه بریزید و ۱۵ دقیقه‌ی دیگر شیرینی را بپزید تا طلائی‌رنگ شود. اینک صبر کنید شیرینی در قالب خنک شود. بعد آن را به اندازه‌ی دلخواه ببرید و برای پذیرائی، در ظرف زیبائی بچینید.

روش تهیه‌ی رویه: کره را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق آب کنید. آن‌گاه شکر، خامه و آرد را بیفزائید و پیوسته هم بزنید تا مایه غلیظ شود. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بادام را بیفزائید و مخلوط کنید.

نکته‌ی خواندنی

بادام حاوی منیزیم، پتاسیم و سدیم است که باعث کاهش کلسترول LDL خون و بهبود خونرسانی و غذارسانی به سلول‌های عروق سرخرگی و سیاهرگی قلب می‌شود و ۴۵ درصد خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

منبع: شور و شیرین 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.