سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتبارات ۱۴۰۰ اسفراین ۷۹ درصد افزایش یافت

فرماندار اسفراین گفت: امسال یک هزار و ۷۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار تملک داری برای شهرستان اسفراین پیش بینی شده که این‌میزان‌نسبت به پارسال ۷۹ درصد رشد یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مهدی کرامتی  فرماندار اسفراین در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان اسفراین گفت: پارسال اعتبارات تملک دارایی شهرستان ۶۱۰ میلیارد ریال بوده که این میزان در سال ۱۴۰۰ رشد قابل قبولی یافته است.


بیشتر بخوانید 


او سهم شهرستان اسفراین از بودجه استان را ۱۴.۵ درصد ذکر کرد و افزود: از کل اعتبارات ۱۴۰۰ شهرستان بخشی جزو تکالیف قانون بودجه است که از این‌میزان ۱۷۰ میلیارد ریال برای آبرسانی به مناطق روستایی و عشایری و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز در حوزه راه روستایی علاوه بر اعتبارات فصول و برنامه‌های این دستگاه‌های اجرایی اختصاص یافته است.

کرامتی افزود: ۶۲۳میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال نیز میان دستگاه اجرایی با رعایت الزمات شورای برنامه ریزی استان توزیع می‌شود.

فرماندار اسفراین با اشاره به سفر هفته جاری استاندار خراسان شمالی به اسفراین و مصوبات این سفر برای شهرستان افزود:  امسال اقدامات دیگر برای تامین منابع پروژه مهم انجام شده که بخشی از آن اعتبارات مصوبه‌های سفر استاندار به شهرستان است.

کرامتی با اشاره به محدودیت اعتبارات دولتی بر افزایش بهره وری منابع اختصاص یافته به دستگاه اجرایی تاکید کرد و افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با خلق منابع جدید اعتباری از ظرفیت‌های استانی و ملی برای جذب اعتبارات استفاده کنند تا بتوانیم جهش توسعه‌ای در حوزه‌های مختلف شهرستان داشته باشیم.

او  گفت: در همین راستا باید از همه ظرفیت‌ها از جمله اعتبارات در اختیار استان، تفاهم نامه‌های استاندار با منابع ملی و اعتبارات ملی دستگاه‌های اجرایی احصا و سهم شهرستان جذب و استفاده بهینه شود.

کرامتی استفاده از مشارکت صنایع شهرستان در پروژه‌های توسعه‌ای شهرستان را از دیگر ظرفیت‌ها در جذب منابع دانست و گفت: همانگونه که از محل منابع شهرستان صرف ایجاد زیرساخت‌های در این حوزه و فراهم کردن الزامات توسعه صنایع شده است مردم نیز در مقابل انتظار دارند صنایع وظایف خود را نسبت به مردم و توسعه شهرستان انجام دهند.

فرماندار شهرستان اسفراین افزود: در همین راستا امسال با توافق مدیران سه صنعت شهرستان مبلغ ۱۹۰ میلیارد ریال از سوی صنایع مجتمع فولاد، شرکت لوله گستر و شرکت صنعتی آذین فورج برای صرف در پروژه‌های توسعه‌ای شهرستان در راستای مسوولیت اجتماعی صنایع پرداخت می‌شود.

منبع : ایرنا 

انتهای پیام/ه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.