سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک ۱۵۰ میلیون دلاری بانک جهانی به یمن

بانک جهانی ۱۵۰ میلیون دلار به کشور جنگ زده یمن کمک می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، بانک جهانی روز چهارشنبه با کمک صد و پنجاه میلیون دلاری به کشور جنگ زده یمن موافقت کرد تا دسترسی مردم به خدمات بهداشتی اولیه، غذا، آب و بهداشت را تقویت کند.

مناقشه یمن از سال ۲۰۱۴ با تصرف صنعا از سوی نیرو‌های انصارالله و مخالفان آغاز شد. طبق اعلام سازمان‌های بشردوستانه تا کنون در درگیری‌های یمن ده‌ها هزار نفر جان خود را از دست داده و میلیون‌ها نفر آواره شده اند.

طبق گزارش بانک جهانی، در پایان سال گذشته تعداد کشته شدگان در یمن به ۲۳۳ هزار نفر رسید که نیمی از این افراد به دلیل کمبود غذا یا دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی و همچنین نبود زیرساخت‌های لازم برای ارائه این خدمات جان خود را از دست دادند.

حدود هشتاد درصد یمنی‌ها به کمک‌های بین المللی وابسته هستند و سازمان ملل اوضاع یمن را بدترین بحران انسانی در جهان توصیف کرده است.

بانک جهانی در بیانیه‌ای اعلام کرد از کل جمعیت حدود ۲۹ میلیون نفری یمن، حدود ۲۰ میلیون نفر با ناامنی غذایی مواجه هستند و در معرض سوء تغذیه قرار دارند؛ همچنانکه دو سوم یمنی‌ها قادر به تهیه غذا و آب نیستند و به خدمات بهداشتی کافی دسترسی ندارند. همچنین بیش از چهار میلیون نفر خانه‌های خود را ترک کرده اند.

این بودجه برای تهیه خدمات بهداشتی و غذایی برای سه میلیون و ۶۵۰ هزار یمنی، آب و خدمات بهداشتی برای ۸۵۰ هزار نفر و آموزش سه هزار نیروی بخش بهداشت استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.