سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشکلات تأمین علوفه و خوراک دام دامداران

با توجه به خشکسالی امسال، دامداران کرمانشاهی برای تأمین علوفه و خوراک دامهایشان با مشکلات زیادی مواجه هستند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، در شرایط خشکسالی دامداران مجبورند دامهایشان را با قیمت ارزان به فروش برسانند یا اینکه متحمل پرداخت هزینه‌های زیاد نگه داری از دام‌ها شوند.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان با اشاره به افزایش قیمت علوفه‌های دامی از جمله کاه، یونجه، ذرت علوفه‌ای و... گفت : قیمت این علوفه‌ها تابع عرضه و تقاضاست که در حال حاضر با توجه به کمبودی که در این زمینه وجود دارد قیمت علوفه نسبت به پارسال دو تا سه برابر افزایش پیدا کرده است.

پرویزی فر افزود: برای کاهش مشکلات دامداران نهاده‌هایی را که با ارز ۴۲۰۰ تومانی تأمین می‌شود شامل ذرت، سویا و جو در اختیار دامداران قرار می‌دهیم.

او ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال حدود ۶۰ هزار تن ذرت، سویا و جو به صورت خام و کنسانتره در اختیار دامداران قرار گرفته است.

پرویزی فر افزود: از دیگر راه کار‌هایی که برای کاهش مشکلات دامداران در خصوص تامین علوفه دامهایشان در نظر گرفته شده، آموزش دامداران برای استفاده از علوفه‌های جایگزین مانند پسماند کارخانه‌های رب گوجه فرنگی تحت نظر کارشناسان است.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی استان همچنین در خصوص کاهش قیمت دام‌ها و متضرر شدن دامداران در این زمینه گفت: قرار است پشتیبانی امور دام در استان کرمانشاه حداکثر ظرف ۱۰ روز آینده نسبت به خرید دام‌های مازاد دامداران اقدام کند تا دغدغه عشایر در این زمینه کمتر شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.