سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هزینه انرژی واحد‌های صنعتی

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با انتقاد از افزایش هزینه انرژی واحد‌های صنعتی، گفت : با این روند تعطیلی صنایع بزرگی همچون فولاد و سیمان را در کشور خواهیم داشت.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، جهانبخش شکری رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه در سالی که با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها نامگذاری شده حمایت چندانی از بخش تولید نمی‌شود، گفت : چرا تولیدکننده‌ای که می‌خواهد بدون تخلف کار کند و خط تولیدش را توسعه دهد را اذیت می‌کنند.

او از برخورد سلیقه‌ای کارشناسان دستگاه‌ها انتقاد کرد که گاهی حتی می‌تواند منجر به تعطیلی یک بنگاه اقتصادی شود و گفت : بازرسی‌های متعدد نیز فشار مضاعفی به واحد‌های تولیدی وارد می‌کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه از سایر مشکلات حوزه تولید یاد کرد و افزود: متاسفانه شاهد آن هستیم که امسال قیمت گاز، برق و ... برای بخش تولید افزایش چند برابری داشته است.

او با بیان اینکه تصمیم گیری در خصوص این گرانی از مجلس شورای اسلامی بیرون آمده، افزود: تولیدکنندگان مجبور می‌شوند برای جبران هزینه‌های سربار قیمت محصولات خود را بالا ببرند که در نهایت به زیان مردم است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه عمده فشاری که گرانی حامل‌های انرژی وارد می‌کند را مربوط به صنایع بزرگ مانند سیمان و فولاد دانست و ادامه داد: با این روند به زودی شاهد رکود این صنایع و ریزش اشتغال ناشی از این رکود در سراسر کشور خواهیم بود.

او گفت: با وجود افزایش قیمت برق، شاهد قطعی‌های مکرر برق هم هستیم که خسارات سنگینی به صنایع و خط تولید آن‌ها وارد می‌کند.

رئیس خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با بیان اینکه این قطعی برق باعث شده صنایع نتوانند به تعهدات خود درباره سفارشاتی که داشتند عمل کنند، افزود: گاهی اگر قطعی از پیش اعلام نشده باشد حتی می‌تواند به خسارت جانی هم منجر شود.

هیچ حمایتی از بخش تولید صورت نگرفته است

 مهدی افخمی رئیس انجمن شیر و لبنیات کرمانشاه با بیان اینکه با گذشت سه ماه از ابتدای سال هنوز هیچ حمایتی از بخش تولید صورت نگرفته، گفت: دولت، مجلس و قوه قضاییه باید برای تحقق شعار سال چابکتر عمل کنند.

او سپس به مشکلاتی که در حوزه شیر و لبنیات ایجاد شده هم اشاره کرد و افزود: گرانی نهاده‌های دامی هزینه زیادی به دامداران و صنایع لبنی وارد کرده است.

 افخمی گفت: به دلیل شرایط خشکسالی و کم بارشی برخی دامداران مجبورند دام‌های خود را حتی در شرایطی که آبستن هستند، سلاخی کنند.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.