سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عامل اتحادیه دام سبک:

نیازی به اصلاح نژاد دام‌های خارجی نیست

صدردادرس گفت: مسئولان به جای اصرار بر اصلاح نژاد دام‌های خارجی بر سه موضوع مدیریت تولید مثل، مدیریت بهداشت و مدیریت تغذیه باید تمرکز کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،افشین صدردادرس مدیر عامل اتحادیه دام سبک در نشست خبری عدم ارتباط مستمر و موثر بین بخش‌های تصمیم گیر و تصمیم ساز با تشکل‌ها را مهم‌ترین مانع دانست و گفت: عدم ارتباط تشکل‌ها با نماینده مستقیم تولید کنندگان مانع انتقال مسایل و مشکلات به دولت و مجلس می‌شود.

وی افزود: اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی در بخش نتیجه عدم توجه به تشکل‌های تخصصی و فعال در حوزه است.

صدر دادرس ادامه داد: نمونه‌های زیادی از شرکت‌های خصولتی وجود دارند که به رقم برخورداری از حمایت بخش دولتی، توانمند نبوده و نمی‌توان وظایف خود را در قبال تولیدکنندگان به درستی انجام دهند.

وی با تاکید بر عدم فعالیت‌های پژوهشی یکی از مشکلات اصلی ما در بخش توسعه تولید است، افزود: برای توسعه تولید همراه با فعالیت‌های پژوهشی، علوم جدید به بخش تزریق شود تا شاهد تولید اقتصادی و کاهش زیان باشیم.

مدیرعامل اتحادیه دام سبک کشور نبود زیرساخت‌ها، بهره وری پایین و خرده مالکی را از دیگر مشکلات و موانع توسعه بخش پژوهشی برشمرد.

وی افزود: مسئولان به جای اصرار بر اصلاح نژاد دام‌های خارجی بر سه موضوع مدیریت تولید مثل، مدیریت بهداشت و مدیریت تغذیه باید تمرکز کنند.

ایران جزو ۳ تولیدکننده برتر قزل آلا در دنیاست

در ادامه آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی با اشاره به بررسی مشکلات تولید و راهکار‌های پیشنهادی پرداخت و گفت: حمایت نابجا از یک بخش و رها کردن بخش دیگر موجب شده است که وزارت رقابتی در حوزه تولید محصولات کشاورزی ایجاد شود.

وی افزود: برای واردات نهاده‌ها ارز ترجیحی تخصیص پیدا می‌کند، اما سهم بخش‌های مختلف تولید با یکدیگر متفاوت است در حالی که تولید کنندگان در تمامی بخش‌ها با مشکل جدی و تامین نهاده‌ها و گرانی آن‌ها مواجه هستند.

نبی زاده در واکنش به بی توجهی وزارت جهاد به استان‌های غیرساحلی بیان کرد: استان‌های غیرساحلی همچون لرستان برابر با کشور‌های اروپایی تولید دارند که با مکانیزه شدن ظرفیت این استان‌ها مجدد افزایش می‌یابد.

مدیر عامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی تولید ماهیان سردآبی را ۱۸۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: با وجود آنکه جزو ۳ تولیدکننده برتر در بحث قزل آلا در دنیا هستیم و توان تولید ۶۰۰ هزار تن وجود دارد، اما توجهی به این بخش نمی‌شود که انتظار داریم قانون انتزاع دیده شود.

تولید سالیانه ۲۴ میلیون تن محصولات باغی در کشور

سلمانی معاون اتحادیه باغبانی کشور باغبانی را یکی از بخش‌های مهم کشور و جایگزین نفت برشمرد و گفت: در کشور نزدیک ۲.۵ میلیون هکتار عرصه باغی داریم که با تولید ۲۴ میلیون تن انواع محصولات باغی امکان صادرات یک سوم این تولید وجود دارد.

سلمانی با تاکید بر کاهش ضایعات، صنایع تبدیلی و فرآوری و حمل و نقل بیان کرد: در زمینه محصولات باغی حرف زیادی برای گفتن داریم که انتظار می‌رود با پرداخت تسهیلات و اصلاح و قوانین مالیات مشکلات مرتفع شود.

ظرفیت تولید حداقل ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن مرغ در کشور

محمد علی کمالی سروستانی مشاور اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه تعاونی‌ها امکان افزایش بهره وری را دارند، اظهار کرد: در شرایط سخت اتحادیه مرغداران گوشتی تلاش کردند تا مسائل و مشکلات پیچیده حل شود.

وی افزود: امروز کشاورزی و تولیدکنندگان گرفتار سامانه‌های متعدد هستند که هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند که در نتیجه مرغدار، مرغ تولید و به بازار عرضه می‌کند، اما نمی‌تواند مجوز‌های لازم را بگیرد تا به کار ادامه دهد، درحالیکه قرار بود دولت در جایگاه نظارتی قرار بگیرد.

کمالی سروستانی ظرفیت تولید گوشت مرغ را حداقل ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: بنابر آمار سرانه مصرف مرغ ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که با تزریق یارانه به جای بخش اول زنجیره به تولیدکننده و مصرف کننده مشکلات مرتفع می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: دام و طیور ، دام سبک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.