سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ائتلاف فتح: دولت عراق باید سفیر آمریکا را احضار کند

نماینده ائتلاف فتح اعلام کرد دولت عراق باید با احضار سفیر آمریکا، لازم الاجرا بودن مصوبه پارلمان در خصوص خروج نظامیان این کشور را به او متذکر شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه المعلومه، محمد البلدوی، نماینده ائتلاف فتح از امتناع دولت بغداد در احضار سفیر آمریکا پس از حملات روز دوشنبه به مواضع مقاومت انتقاد کرد.

او اعلام کرد: سکوت دولت پس از حملات آمریکا به مواضع الحشد الشعبی موجب تعجب است و نشان می‌دهد دولت احضار سفیر آمریکا را پس از این تجاوزات رد می‌کند.

نماینده ائتلاف فتح تصریح کرد: دولت موظف است نخست سفیر آمریکا را احضار کند سپس به او اطلاع دهد که تصمیم پارلمان درباره خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق لازم الاجراست.

نیرو‌های آمریکایی بامداد دوشنبه به دستور مستقیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به مواضع مقاومت در مرز عراق و سوریه از جمله کتائب حزب الله و کتائب سید الشهدا حمله کردند و شماری را به شهادت رساندند. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای ادعا کرد این حملات در جهت دفاع از منافع آمریکا و نیرو‌های نظامی این کشور در منطقه صورت گرفت.

پس از حملات گسترده نیروهای آمریکایی به مواضع مقاومت عراق و سرانجام به شهادت رساندن سردار سلیمانی و حاج ابومهدی المهندس در نزدیکی فرودگاه بغداد، پارلمان عراق طرح اخراج نیروهای بیگانه به ویژه نیروهای آمریکایی از سراسر خاک این کشور را تصویب کرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.