سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا در عسلویه/ سالمندان از واکسن استقبال نکردند

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در این شهرستان در سه‌ماه اول امسال حدود دو برابر مبتلایان تا پایان اسفند ۱۳۹۹بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  جاسم زارعی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، در نشست ستاد مقابله با کرونا در این شهرستان، عادی انگاری را عامل قرمز شدن وضعیت کرونایی این شهرستان دانست و افزود: هر زمان شرایط رو بهبود بوده است، عادی انگاری شرایط و بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی باعث افزایش آمار مبتلایان شده است.

او ادامه داد: آمار بستری‌ها روزانه کرونایی در شهرستان عسلویه در ۴ ماهه پایانی سال ۹۹ وضعیت خیلی خوبی داشت به‌گونه‌ای که آمار صفر و یک بود، اما از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۰ روز در وضعیت قرمز بوده‌ایم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان عسلویه عنوان کرد: همه تلاش ما رهگیری حداکثریِ موارد مثبت بوده است، اما عادی انگاری‌ها، اصرار بر برگزاری مراسم و دورهمی‌ها باعث افزایش آمار مبتلایان، بستری‌ها و فوتی‌ها شده است.

زارعی استقبال سالمندان شهرستان عسلویه را از واکسیناسیون ضعیف خواند و بیان کرد: از شروع واکسیناسیون عمومی گروه‌های هدف تاکنون تنها ۳۱٫۴ درصد از سالمندان واکسن را دریافت کرده‌اند.

او گسترش واکسیناسیون سالمندان را نیازمند تلاش سفیران سلامت خانواده، رابطین محله، فرهنگیان، نخبگان، ائمه جمعه و جماعات و اصحاب  رسانه دانست.


بیشتر بخوانید


فرماندار عسلویه نیز گفت: با اعمال محدودیت‌ها و تشدید نظارت‌ها باید مردم را به همراهی در رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تشویق کنیم، زیرا اگر مردم احساس کنند شرایط عادی استب ه طور قطع با افزایش آمار مبتلایان روبه‌رو خواهیم بود.

عبدالنبی یوسفی افزود: اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت، و شبکه بهداشت و درمان شهرستان با افزایش گشت‌های مشترک، بر رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در واحدهای صنفی نظارت مستمر داشته باشند و با متخلفان برخورد کنند.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.