سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجلیل از چهره‌های ماندگار نراق

در مراسمی با حضور استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهر نراق از حاج عباس معصومی و پروفسور ایرج عشقی چهره‌های ماندگار این شهر تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی با حضور استاندار مرکزی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهر نراق از حاج عباس معصومی و پروفسور ایرج عشقی چهره‌های ماندگار این شهر تجلیل شد.

پروفسور ایرج عشقی مشاور علمی موزه شهاب سنگ نراق از دانشگاه آخن آلمان و حاج عباس معصومی خیر نیکوکار نراقی هستند که با اهدای لوح و تندیس از این دو چهره ماندگار تجلیل شد.

در این مراسم که در موزه شهاب سنگ شهر نراق نراق برگزار شد همچنین از سردیس‌های این دو چهره سرشناس نراقی که بانیان این موزه هم هستند رونمایی شد.

همچنین از چند قطعه شهاب سنگ جدید اهدایی به موزه شهاب سنگ نراق، بعنوان تنها موزه شهاب سنگ جهان وکتاب اندیشه‌های ماندگار درباره دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق رونمایی شد.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی در این مراسم گفت:فرود شهاب سنگ (حدود ۵۰ سال پیش) در نراق، توجه خداوند به این شهر بود و این حادثه که در یک مدرسه خیرساز رخ داد، این مکان آموزشی را به کانون گردشگری داخلی و خارجی تبدیل کرد.

در موزه شهاب سنگ نراق ۱۵۰ نوع اجرام آسمانی متعلق به سیاره‌های مریخ، عطارد و ماه و یا سنگ‌های برجای مانده ناشی از حوادث طبیعی مختلف به معرض نمایش درآمده است.

در سال ۱۳۵۳ یک سنگ آسمانی به وزن ۳ کیلوگرم در شهر نراق به سقف دبیرستان معصومی این شهر سقوط کرد که پس از سوراخ کردن سقف آزمایشگاه دبیرستان در محیط این واحد آموزشی فرود آمد.

این شهاب سنگ نراق پس از جدا شدن از سنگ مادر پس از حدود ۱۳ میلیون سال سن تابش کیهانی و سرگردانی در فضا در شهر نراق فرود آمد که بهانه‌ای شد تا در این مدرسه موزه منحصربفرد شهاب سنگ ایجاد شود.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.