سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عصائب اهل الحق: دولت باید خواست مردم و پارلمان را با اخراج اشغالگران اجرا کند

عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق تاکید کرد دولت باید خواست ملت و پارلمان را درباره اخراج اشغالگران از عراق اجرا کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل الحق در گفتگویی با شبکه تلویزیونی آسیا ضمن واکنش به موضعگیری ضعیف دولت عراق در قبال جنایت اخیر آمریکا درباره حمله اخیر به مواضع نیرو‌های سازمان بسیج مردمی عراق آن هم تنها چند روز پس از رژه نظامی این سازمان در عراق گفت: جنایتی که آمریکا اخیرا علیه نیرو‌های الحشد الشعبی عراق مرتکب شد اولین و آخرین جنایت از این دست نخواهد بود. دولت جنایتکار آمریکا بار‌ها دست به چنین تجاوزاتی زده است. دولت آمریکا عامل تهدید ثبات عراق بوده و هست و روند سیاسی و امنیت عراق را تهدید می‌کند. به نظر من عراق امروز در آغاز مرحله‌ای تازه قرار گرفته است و این تجاوز نقض حاکمیت عراق به شمار می‌رود به منزله اعلان جنگ علیه عراق و سازمان‌های امنیتی این کشور است بخصوص که سازمان بسیج مردمی عراق نهادی رسمی است و تحت امر فرمانده کل نیرو‌های مسلح قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به این که دولت آمریکا اعلام کرده است این حمله آخرین حمله نخواهد بود، گمان می‌کنم این اقدامات در چارچوب راهبرد آمریکا برای حمله به عراق و تضعیف امنیت این کشور صورت می‌گیرد تا عراق کشوری ضعیف باشد و ثبات امنیتی و سیاسی و اقتصادی نداشته باشد. گروه‌های مقاومت عراق در برابر این جنایت هولناک ساکت نمی‌نشینند و همانگونه که هماهنگی گروه‌های مقاومت اسلامی عراق امروز اعلام کرد عراقی‌ها پاسخی سخت به این حملات می‌دهند.

وی در ادامه واکنش دولت عراق به این حملات، آن را ضعیف و شرم آور خواند و گفت: دولت عراق به ریاست مصطفی الکاظمی به سبب آن که نماینده عراق و مسئول دفاع از سازمان بسیج مردمی و نیرو‌های مسلح است، در برابر ملت عراق مسئول است. الکاظمی باید دست از تعلل بردارد و مصوبه پارلمان عراق را درباره اخراج نیرو‌های بیگانه از عراق اجرا کند. وی نخست وزیر است و این هم وظیفه وی است. این اولین جنایت و آخرین جنایت آمریکایی‌ها نخواهد بود؛ بنابراین موضع دولت تا این لحظه راضی کننده نیست. محکوم کردن کفایت نمی‌کند و تشکیل کمیته هم فایده‌ای ندارد، زیرا جنایتکار مشخص است و قربانی هم مشخص است. تشکیل کمیته و محکوم کردن دیگر بس است. پارلمان و ملت عراق خواستار اخراج نیرو‌های اشغالگر هستند، زیرا عراق به این اشغالگران جنایتکار که مرتکب جنایاتی علیه ملت عراق شده اند علاقه ندارد. اشغالگران عامل همه فجایعی هستند که در این کشور روی می‌دهد و دولت عراق باید نقش خود را در اجرای این مصوبه اجرا کند. حرف آخر مقاومت همین است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وجود سناریویی مشابه سناریوی حمله به سفارت آمریکا گفت: چیزی درباره حمله به سفارت نشنیده ایم. از مرحله حمله به سفارت عبور کرده ایم و این کار دیگر کافی نیست بلکه خواست ما خروج اشغالگران از عراق است. ملت عراق ادامه حضور این نیرو‌ها در عراق را نمی‌پذیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.