سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز :

مهدهای کودک برای تمدید مجوز به آموزش و پرورش مراجعه کنند

جاوید نسب گفت: مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی البرز باید برای ادامه فعالیت از آموزش و پرورش مجوز بگیرند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،یونس جاوید نسب، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: آموزش و پرورش به عنوان متولی اصلی تعلیم و تربیت و آموزش عمومی، وظیفه ساماندهی و مدیریت یکپارچه امور تعلیم و تربیت دوره کودکی و توسعه کمی و کیفی آنان را برعهده دارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز افزود: تمامی مهد‌های کودک، کودکستان ها، مراکز پیش دبستانی و سایر مراکزنگهداری و آموزش کودکان در بخش دولتی، غیردولتی، عمومی و خصوصی مکلفند حداکثر ظرف مدت شش ماه وضعیت خود را با مقررات و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک تطبیق دهند و نسبت به دریافت مجوز‌های لازم از آموزش و پرورش اقدام کنند.

جاوید نسب گفت:دوره اول کودکی از بدو تولد تا سه سالگی کودکان و دوره دیگر از ابتدای چهار تا ۶ سال تمام است که دوره سه سال دوم ، دوره پیش دبستانی محسوب می‌شود.

او افزود: تربیت کودکان براساس این اساسنامه به دوره اول کودکی زیر سه سال و دوره بعدی که از سه تا ۶ سال است، تقسیم می‌شود که این تقسیم‌بندی جهانی برای دوره پیش از دبستان در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: اقدامات وزارتخانه‌ای در زمینه ارتقای کیفیت دوره پیش‌دبستانی و مهدکودک‌ها براساس فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تدوین و اجرایی شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.خ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.