سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد غنی از قیمت بلند خدمات مخابراتی و کیفیت پایین آن

رئیس‌جمهور گفت که قیمت بلند خدمات مخابراتی و مکالمه‌های تلفنی در کشور و ارائه خدمات کیفیت پایین، ناپذیرفتنی است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری جمهور، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور، در دیدار با مسئولین دولتی و خصوصی شرکت‌های مخابراتی گفته که قیمت بلند خدمات مخابراتی و مکالمه‌های تلفنی در کشور و ارائه خدمات کیفیت پایین، قابل قبول نیست.

ارگ ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای گفته که آقای غنی، عصر روز سه‌شنبه (۸ سرطان) با هیات رهبری اداره تنظیم خدمات مخابراتی افغانستان (اترا) و وزارت‌های مربوطه و شرکت‌های مخابراتی دولتی و خصوصی در رابطه به ارائه خدمات بهتر مخابراتی و پیشرفت‌های اخیر در این سکتور، صحبت کرد.

در این نشست همچنان برای بهبود خدمات باند عریض و نسل چهارم (۴ G) روی پیشرفت در مزایده فریکونسی و حل مشکلات دست اندرکاران این سکتور، صحبت شد.

ابتدا عمر منصور انصاری رئیس ادارۀ اترا در مورد دستآورد‌ها و پیشرفت‌های عمده سکتور مخابراتی صحبت کرده، گفت: با وجود اینکه در سال ۱۳۹۹ به تعداد ۳۰۸ پایه مخابراتی در اثر جنگ‌ها تخریب شده بود، اما در عواید شرکت‌های مخابراتی افزایش بعمل آمده و تقاضای خدمات مخابراتی موبایل و باند عریض و باندویت انترنت، بیشتر شده است.

سپس مسئولین شرکت‌های مخابراتی، مشکلات و اهداف آینده شان را مطرح کردند و تعهد خویش را برای سرمایه گذاری در افغانستان تجدید نمودند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت‌های متذکره، از سرمایه گذاری شرکت‌های مخابراتی در افغانستان ابراز امتنان کرد و بر حساب‌دهی شفاف آنان، تاکید ورزید.

وی افزود که قیمت بلند خدمات مخابراتی و مکالمه‌های تلفنی در کشور و ارائه خدمات کیفیت پایین، قابل قبول نیست.

آقای غنی تاکید کرد که دولت سیستم دیجیتالیزیشن را به تمام معنی تطبیق می‌کند که با آن برای سرمایه گذاران فرصت بیشتر فراهم می‌گردد و در این بخش به ارائه خدمات باکیفیت شرکت‌ها نیاز است.

رئیس جمهور کشور در اخیر سخنانش، تلاش‌های اخیر اداره اترا را در زمینه اکشن و تنظیم مارکیت، مورد ستایش قرار داد و گفت که اداره اترا یک بخش عمده ایکوسیستم دیجیتالی است و باید تمام اعضای این ایکوسیستم از نزدیک با همدیگر کار کنند، تا در این زمینه وضعیت بهتر گردد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که شهروندان کشور بار‌ها از قیمت بلند خدمات مخابراتی و پایین بودن کیفیت آن شکایت کرده و حتی کمپاین‌های اعتراضی گسترده‌ای را نیز در صفحات اجتماعی راه اندازی نموده‌اند؛ اما تاهنوز توجهی به این اعتراضات نشده است. گفته می‌شود که قیمت خدمات مخابراتی در افغانستان ۱۰ برابر بیشتر از قیمت خدمات مخابراتی در کشور‌های همسایه آن می‌باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.