سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بزرگترین رقابت علمی کشور در گیلان دقایقی قبل آغاز شد

کنکور سراسری کارشناسی سال ۱۴۰۰ در گیلان با بیش از ۳۷ هزار داوطلب در ۴ روز از دقایقی قبل آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ، ارسلان دمیرچی، نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان گفت: ۳۷ هزار و ۱۸۳ داوطلب گیلانی برای شرکت در آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ ثبت نام کرده اند که حدود ۱۲ درصد بیشتر از پارسال است و از میان داوطلبان، ۳۷ درصد شرکت کنندگان پسر و ۶۳ دختر هستند.

او با بیان اینکه کنکور سراسری از امروز چهارشنبه ۹ تیر تا شنبه ۱۲ تیر برگزار می‌شود، افزود: داوطلبان هیچگونه نگرانی در خصوص نحوه برگزاری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نداشته باشند.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان گفت: آزمون در شهرستان‌های آستارا، آستانه اشرفیه، املش، بندرانزلی، رشت، رضوانشهر، رودبار، رودسر، سیاهکل، صومعه سرا، تالش، فومن، لاهیجان، لنگرود و ماسال برگزار می‌شود و همه داوطلبان باید با ماسک وارد حوزه‌ها شوند و درصورت نداشتن ماسک از ورود آن‌ها به حوزه‌های آزمون جلوگیری می‌شود.

ارسلان دمیرچی در برگزاری آزمون‌های سراسری افزود: داوطلبان از داشتن وسایل شخصی همانند گوشی همراه خودداری کنند.

او با بیان اینکه امسال به خاطر شرایط ویژه ویروس کرونا ، تعداد حوزه‌های آزمون افزایش یافته است، گفت: در سال‌های گذشته حوزه‌های آزمون، مراکز زیرمجموعه دانشگاه گیلان بود که امسال به خاطر بیشتر شدن فاصله داوطلبان از ظرفیت دانشگاه‌های آزاد، پیام نور، آموزش و پرورش و برخی موسسات آموزشی استفاده شده تا تعداد حوزه‌ها افزایش یابد.

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه گیلان تصریح کرد: محیط حوزه‌های آزمون یک روز قبل از آزمون و در آخرین ساعات باقی مانده به آغاز آزمون ضدعفونی شد.


انتهای پیام/م.‌ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.