سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش پیشگیری از مواد مخدر در تالار وحدت مهاباد

به مناسبت گرامیداشت هفته مبارزه با مواد مخدر همایش پیشگیری از مواد مخدر در تالار وحدت مهاباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فرماندار شهرستان مهاباد در این همایش گفت: کاهش سن اعتیاد و گرایش جوانان و نوجوانان به سمت مواد مخدر تهدیدی جدی برای جامعه است که باید نهاد‌های مختلف، مسئولان امر، تشکل‌های مردم نهاد، رسانه‌ها و به ویژه والدین بیش از پیش به آن پرداخته و از گسترش این بلای خانمان سوز پیشگیری کنند.

عارف خدرلو، با بیان اینکه میانگین سن افراد مستقر در کمپ‌های ترک اعتیاد کمتر از ۳۰ سال است، افزود: خانواده‌ها به ویژه والدینی که نوجوان و جوان دارند، باید با حساسیت بیشتری بر ‏رفتار و تردد‌های فرزندان خود با همسالان شان نظارت و کنترل داشته باشند.

خدرلو، شیوع مواد مخدر را از مصادیق جنگ نرم دشمنان برای تضعیف نیروی انسانی کشور عنوان کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی ایران به گونه‌ای است که در معرض ترانزیت انواع مواد مخدر تولید شده در کشور‌های همسایه برای انتقال به اروپا قرار دارد که این مهم ضرورت مبارزه با مواد مخدر را افزایش داده است.

فرماندار شهرستان مهاباد اضافه کرد: آشنایی و آگاه بخشی خانواده‌ها نسبت به انواع مواد مخدر و عوارض آن ضروری است و هر اندازه خانواده‌ها شناخت بیشتری از مواد مخدر داشته باشند به همان اندازه می‌توانند نسبت به جلوگیری از ابتلای فرزندانشان به آن بیشتر اقدام کنند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان مهاباد هم در این همایش اظهار داشت: طبق آمار سازمان بهداشت جهانی بیش از ۷۰ درصد انواع مواد مخدر از طریق کشور ما ترانزیت می‌شود که این امر حساسیت مبارزه با مواد مخدر را بیشتر کرده است.

سرهنگ محمد پورمعروف افزود: نیروی انتظامی تاکنون بیش از سه هزار و ۶۰۰ شهید و حدود ۱۲ هزار جانباز در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم سلامت جامعه کرده است و این مسیر با همکاری مردم همچنان ادامه خواهد داشت.

او اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر جزء اولویت‌های ۱۰ گانه نیروی انتظامی در سالجاری است و امیدواریم در کنار مردم آسیب‌های این پدیده اجتماعی را به حداقل برسانیم.

مهران یوسفی، رئیس اداره بهزیستی شهرستان مهاباد هم در این همایش بیان کرد: هم اکنون دو کمپ ترک اعتیاد با ظرفیت ۱۲۰ نفر در این شهرستان فعال است و علاوه بر این کمپ ها، یک مرکز DIC نیز برای کارتن خواب‌ها در سطح شهر فعال بوده که شبانه به ۲۰ نفر از معتادان خدمات ارائه می‌کند.

در پایان این مراسم تئاتری در خصوص آسیب اعتیاد در خانواده‌ها برای حاضران اجرا شد.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.