سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا ادارات و نهادهای سیستان و بلوچستان را به تعطیلی کشاند

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های این استان نهم و دهم تیرماه تعطیل اعلام شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونای استان؛ با توجه به افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت فعالیت تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ نهم و دهم تیر تعطیل اعلام می‌شود.

لازم به توضیح است؛ فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۶۳‌ نفر رسید.

او با بیان اینکه ۵۶۱ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از سه هفته گذشته تاکنون روند مبتلایان کرونا در استان به شکل انفجاری بوده است.

او با بیان اینکه پایین‌ترین میزان رعایت دستورالعمل ها با ۴۹ درصد در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است افزود: ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

انتهای پیام/.ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.