سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۰ مورد از برترین برنامه های طراحی و نقاشی اندروید

در این گزارش قصد داریم بهترین نرم افزار های طراحی و نقاشی مخصوص سیستم عامل اندروید را معرفی کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اندروید اتوریتی، عموما طراحی و نقاشی به عنوان یک سرگرمی شناخته می‌شود و حتی برای کسانی که این کار را به صورت حرفه‌ای و تجاری نیز انجام می‌دهند بسیار سرگرم کننده است.

طراحی یک سرگرمی تقریبا همه گیر است. افراد از فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان حتی در زمان انسان‌های اولیه نیز این کار را انجام می‌داده اند. البته انسان در طول تاریخ بسیار پیشرفت کرده و به جای کشیدن طرح و نقش روی دیوار‌های غارها، اکنون این کار در تلفن، تبلت و کامپیوتر صورت می‌گیرد. در این گزارش قصد داریم تا شما را با بهترین برنامه‌های نقاشی و طراحی در اندروید آشنا کنیم.

بهترین برنامه‌های طراحی و نقاشی در اندروید:

  • Adobe Illustrator Draw
  • ArtFlow
  • dotpict
  • Ibis Paint
  • InspirARTion
  • LayerPaint HD
  • Medibang Paint
  • PaperColor
  • RoughAnimator
  • Sketchbook by Autodesk

برنامه Adobe Illustrator Draw

برنامه‌های Adobe Illustrator Draw و Photoshop Sketch دو برنامه طراحی هستند که شرکت Adobe آن‌ ها را ساخته است. برنامه Illustrator Draw از ویژگی‌های مختلف طراحی، از جمله لایه‌ها و پنج طرح مختلف در قلم با ویژگی‌های مختلف شخصی سازی برخوردار است و حتی می‌توانید تا ۶۴ برابر بزرگنمایی کنید تا جزئیات دقیق تری را در کار خود ببینید. پس از اتمام کار، می‌توانید آن را برای اشتراک گذاری به دستگاه خود ارسال کنید یا می‌توانید آن را برای استفاده در سایر محصولات Adobe به دسکتاپ خود بفرستید. برنامه Photoshop Sketch نیز از ویژگی‌های متنوعی برخوردار است. همچنین هر دو برنامه می‌توانند با هم کار کنند بنابراین شما می‌توانید پروژه‌ها را بین این دو جابجا کنید.

برنامه ArtFlow

برنامه ArtFlow یکی از عمیق‌ترین برنامه‌های طراحی است و تعداد زیادی قلم مو دارد. برای درخشش آثار هنری خود می‌توانید از یکی از ۷۰ قلم مو و ابزار‌های دیگر استفاده کنید. این برنامه همچنین دارای ویژگی لایه‌ها و شامل ترکیب لایه‌ها است. کار طراحی شده را می‌توانید به JPEG، PNG یا حتی PSD ارسال کنید تا بعداً بتوانید آن را در فتوشاپ وارد کنید. می‌توانید این برنامه را به صورت رایگان برای امتحان بارگیری کنید. اگر از Google Play Pass استفاده می‌کنید، ArtFlow نیز رایگان است.

برنامه dotpict

برنامه dotpict یکی از منحصر به فردترین برنامه‌های طراحی است. این مورد به شما امکان می‌دهد هنر را به صورت پیکسلی پیاده کنید. این یک شبکه را ارائه می‌دهد و شما می‌توانید با بزرگنمایی و حرکت در اطراف صحنه‌های کوچک یا افراد، تغییرات دلخواه را اعمال کنید. این برنامه همچنین شامل ذخیره خودکار، واگرد و انجام مجدد است و پس از اتمام کار می‌توانید کار خود را خروجی بگیرید. این یک برنامه عالی برای کسانی است که از ایجاد هنر با پیکسل‌ها لذت می‌برند.

برنامه Ibis Paint

برنامه Ibis Paint یک برنامه نقاشی با بسیاری از ویژگی‌های سرگرم کننده است. این برنامه دارای بیش از ۱۴۰ قلم موی مختلف، از جمله قلم آغشته، خودکار و سایر موارد جالب است. علاوه بر این، می‌توانید خودتان را نقاشی کنید تا ویدئویی از نحوه رسیدن به آنجا داشته باشید. این برنامه از قابلیت لایه‌ها پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از لایه‌های مورد استفاده دستگاه خود بهره ببرید. حتی دارای ویژگی‌هایی برای انواع خاصی از نقاشی، مانند مانگا است. شما می‌توانید نسخه رایگان یا نسخه پولی آن را داشته باشید. این قطعاً یکی از جدی‌ترین و عمیق‌ترین برنامه‌های طراحی است.

برنامه InspirARTion

برنامه InspirARTion یک برنامه نقاشی است که نسبت به گزینه‌های قبل کمتر محبوب است، اما به نظر می‌رسد برخی از مردم واقعاً از آن لذت می‌برند. این برنامه به جز اندروید، دارای نسخه نسخه وب نیز هست. این برنامه دارای یک سری ویژگی‌ها است، از جمله قلم مو‌های مختلف و ابزار‌های طراحی. علاوه بر این، توانایی وارد کردن تصاویر موجود نیز در این برنامه وجود دارد، و شما حتی می‌توانید رنگ را با استفاده از رنگ‌های موجود در تصویر انتخاب کنید. این برنامه کاملاً رایگان است و قطعاً برای استفاده از سرگرمی یا ایده گرفتن سریع کافی است.

برنامه LayerPaint HD

برنامه LayerPaint HD یکی از جامع‌ترین برنامه‌های طراحی در این فهرست است. این برنامه یک دسته بزرگ ویژگی دارد و دارای پشتیبانی از فشار قلم، پشتیبانی از PSD (برای فتوشاپ) و حالت لایه دار است. حالت لایه همچنین به شما امکان می‌دهد جلوه‌های متنوعی را به نقاشی‌های خود اضافه کنید. البته این مورد را فقط برای افرادی که دستگاه‌های بزرگتری دارند توصیه می‌کنیم. کنترل‌ها و گزینه‌های مختلف می‌تواند قسمت قابل توجهی از فضای قابل استفاده در دستگاه‌های کوچکتر را اشغال کند.

برنامه MediBang Paint

برنامه MediBang Paint یکی از بهترین برنامه‌های رایگان طراحی است. شهرت آن هم به دلیل پشتیبانی بین پلتفرمی آن است. می‌توانید برنامه را در تلفن همراه، Mac و ویندوز بارگیری کنید. هر سه بستر، ویژگی ذخیره ابری دارند که به شما امکان می‌دهد کار خود را به سیستم عامل دیگری منتقل کنید. علاوه بر این، تعداد مناسب قلم مو، ابزار‌هایی برای طراحی رایگان و کمیک و انواع دیگر ابزار‌های کوچک و سرگرم کننده وجود دارد.

برنامه PaperColor

برنامه PaperColor (PaperDraw سابق) یکی از برنامه‌های طراحی است که سعی می‌کند تا آنجا که می‌تواند از زندگی واقعی تقلید کند. این شامل اصول اولیه، مانند انواع مختلف قلم مو است، بنابراین شما می‌توانید آنچه را که می‌خواهید ترسیم کنید. آنچه آن را متفاوت می‌کند ویژگی ردیابی آن است. می‌توانید یک عکس را در آن وارد کنید و بعد در حالت شفاف تنظیم کنید. استفاده از این برنامه بسیار سرگرم کننده است، خصوصاً اگر آماتور باشید. بارگیری آن رایگان است و می‌توانید مانند سایر برنامه‌ها با خرید‌های درون برنامه ای، قفل ویژگی‌های اضافی را باز کنید.

برنامه RoughAnimator

برنامه RoughAnimator یک برنامه طراحی است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از آن انیمیشن بسازید. به جای ایجاد یک تصویر ثابت که می‌توانید آن را ارسال کرده و به اشتراک بگذارید، RoughAnimator به شما امکان می‌دهد به صورت کامل انیمیشن‌ها را خلق کنید. این برنامه شامل ویژگی‌هایی برای کنترل میزان فریم و رزولوشن، همراه با برخی از ابزار‌های طراحی است. پروژه‌های به پایان رسیده می‌توانند به صورت GIF، یک ویدئوی QuickTime یا به عنوان یک توالی تصویر درآیند.

برنامه Sketchbook by Autodesk

برنامه Sketchbook که از سوی Autodesk ساخته شده، برای مدت‌ها وجود داشته است. مدت‌ها است که مورد علاقه هنرمندانی است که به دنبال برنامه‌های خوب طراحی هستند. این مجموعه همچنین دارای مجموعه‌ای مناسب از ویژگی‌ها است. ده قلم مو خواهید داشت. هر کدام را می‌توان متناسب با نیاز‌های شما سفارشی کرد.

همچنین شامل حداکثر سه لایه، شش حالت ترکیب و بزرگنمایی ۲۵۰۰ درصد است. این یک برنامه نسبتاً قدرتمند است. در بروزرسانی‌های اخیر برچسب قیمت حذف شد بنابراین همه افراد همه چیز را از نسخه حرفه‌ای به صورت رایگان دریافت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


گزارش از سید حسین موسوی

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Asal
۰۰:۲۵ ۱۲ تير ۱۴۰۰
من خودم با ibis paint با انگشت میکشم برنامه خیلی خوبیه بنظرم ولی اگه با قلم نوری تو کامپیوتر باشه همون فوتوشاپ بهتره
ناشناس
۱۹:۰۹ ۱۰ تير ۱۴۰۰
این همه توضیح ولی آخرش هیچی فتوشاپ خودمون نمیشه
جواد صیادی
۱۳:۴۱ ۱۰ تير ۱۴۰۰
برنامه پیکسل لب یک برنامه فوق حرفه ای است که میشه با آن لوگو و طراحی های جالب مشابه فتوشاپ انجام داد ، توصیه میکنم حتما ازش استفاده کنید
ناشناس
۰۸:۴۸ ۱۰ تير ۱۴۰۰
اکثر نرم افزارهای نقاشی برای موبایل، دارای قلم‌ها و قلم‌موهای مختلفی هستند، اما متاسفانه با دست نمیشه نقاشی‌های خوب رسم کرد و حتماً باید قلم موبایل استفاده بشه. اما یک نرم افزار خوب هست به اسم ‌‌infinite painter که این نرم افزار، علاوه بر قلم‌مو ها و لایه‌های مختلف، دارای ابزارهایی به نام ‌‌polyline و polycurve و همچنین شکل‌های هندسی و پیکان و خط‌چین و ... هست. این ابزارها در واقع به صورت شکل‌های از پیش آماده شده عمل می‌کنند، بخصوص ابزار ‌‌polycurve که میشه یک خط کوچیک رسم کرد و سپس اونقدر اون رو خمیده کرد و بهش شکل داد تا یک نقاشی صاف و یکدست ایجاد بشه. همچنین میشه به صورت خودکار، رنگ‌آمیزی تمیزی به نقاشی زد.