سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اجلاس حضوری گروه ۲۰ پس از دو سال

وزرای امور خارجه جی-۲۰ بعد از دو سال در ایتالیا نشست حضوری برگزار و درباره مسائل مختلف بحث کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، وزرای امور خارجه گروه ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان امروز (سه شنبه) برای اولین بار پس از دو سال به صورت حضوری با یکدیگر دیدار کردند. ایتالیا میزبانی این نشست را بر عهده داشت.

این گردهمایی یک روزه در شهر ماترا برگزار شد و شامل بحث در مورد چگونگی بهبود همکاری در زمینه‌های مختلفی از جمله بهداشت جهانی، وضعیت اضطراری تغییرات آب و هوا و تجارت بین المللی بود.

لوئیجی دی مایو، وزیر امور خارجه ایتالیا در این نشست گفت: «همه گیری کرونا نیاز به یک واکنش بین المللی دارد، زیرا این موضوع اضطراری از مرز‌های ملی عبور کرده است.»

ایتالیا که ریاست دوره‌ای G۲۰ را بر عهده داشت، اعلام کرد که توجه ویژه به آفریقا با تأکید بر توسعه پایدار باید مورد توجه این اجلاس قرار بگیرد.

اعضای G۲۰ بیش از ۸۰ ٪ از تولید ناخالص داخلی جهان، ۷۵ ٪ از تجارت جهانی و ۶۰ ٪ از جمعیت کره زمین را تشکیل می‌دهند. کسانی که در ماترا حضور داشتند شامل دیپلمات‌های بلند پایه آمریکا، ژاپن، انگلیس، فرانسه، آلمان و هند بودند.

وزرای خارجه چین، برزیل و استرالیا تصمیم گرفتند که این نشست را از طریق ویدئوکنفرانس دنبال کنند و روسیه و کره جنوبی معاونان وزیران خود را اعزام کردند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان نیز در این اجلاس در ادعایی نارضایتی خود را از اینکه چین و روسیه واکسن‌های خود را برای تقویت نفوذ خود در برخی کشور‌ها ارسال کرده اند، اعلام کرد.

 آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بار دیگر بر اهمیت تامین واکسن  کشور‌های فقیر تاکید کرد و گفت: «برای پایان یافتن همه گیری باید واکسن‌های بیشتری را به کشور‌های بیشتری ارسال کنیم.»

او همچنین افزود که بحران سلامت، نابرابری اقتصادی را در سراسر جهان بدتر کرده است و G۲۰ باید همچنان به کشور‌های کم درآمد کمک کند تا آسیبی که از بدهی‌های خود دیده اند، برطرف کنند.

با توجه به طیف گسترده‌ای از کشور‌های G۲۰، دستیابی به توافق ممکن است دشوار باشد، اما این واقعیت که وزرا جلسات حضوری را از سر می‌گیرند و برای همکاری‌های بیشتر دورهم جمع می‌شوند، مهم است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.