سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارزش معاملات بورس در هشتم تیر؛

شاخص هم وزن پا به پای شاخص کل سبز پوش بود

در جریان معاملات امروز، شاخص کل بورس با رشد بیش از ۴ هزار واحدی، روی پله یک میلیون و ۴۲۷ هزار واحدی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز سه شنبه ۸ تیر شاخص کل بورس با رشد ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی روی پله یک میلیون و ۲۴۸ هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم ۴ هزار و ۳۸ میلیارد تومان رسید. «وامید»، «ومعادن» و «شستا» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند. «ومدیر»، «برکت»، «شستا» سه نماد پر تراکنش بودند.



شاخص هم وزن نیز با رشد ۲۷۷ واحدی روی پله ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۶ میلیارد و ۴۶ سهم به ارزش ۴ هزار و ۳۸ میلیارد تومان رسید.


بیشتر بخوانید


شاخص کل فرابورس هم با رشد ۱۶۴ واحدی روی پله ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون سهم به ارزش یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان رسید.


نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وامید، معادن و شستا به ترتیب با ۱۱۴۲.۶۴، ۸۸۴.۴۲ و ۷۵۲.۰۶ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند. نماد‌های شستا، فارس و شپنا به ترتیب با ۷۸۳.۱۴، ۶۴۷.۵۲ و ۳۲۳.۸۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در فرابورس

نماد آریا، زاگرس و شگویا به ترتیب با ۵۴.۲۴، ۲۴.۹۹ و ۱۳.۹۶ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص کل فرابورس ایران داشت. همچنین نماد‌های ودی، غویتا و وهور به ترتیب با ۱.۸۹ و ۱.۷ و ۱.۶۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز گروه مواد دارویی، بیشترین ارزش معامله را به خود اختصاص داده اند، خودرو و شیمیایی‌ها در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های بوعلی، اخابر و شکربن بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های ولیز، کساپا و سنیر بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

نماد‌های تملی ۶۱۲، تملی ۷۱۲ و تملی ۷۰۲ بیشترین افزایش قیمت و نماد‌های تسه ۹۸۱۰۲، اوان و زفکا بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های کمند، اخابر و والمند و بورس و بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های ثنوسا، بکاب و خزر در بورس تهران داشتند.



برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

همچنین نماد‌های لطیف، وسپهر، اراد ۵۰ بیشترین تقاضای خرید و نماد‌های اراد ۸۶، اراد ۸۷ و اراد ۸۵ بیشترین عرضه برای فروش را در فرابورس ایران داشتند.




 

بیشترین حجم و ارزش معاملات سهام در بورس و فرابورس


نماد‌های خساپا، خودرو ومدیر بیشترین حجم معامله و نماد‌های برکت، شستا وخساپا بیشترین ارزش معامله را در بورس تهران تجربه کردند.
نماد‌های کرمان، ذوب و اتکای بیشترین حجم معامله و نماد‌های اراد ۸۵۴، اراد ۷۴۴ و اراد ۸۵ بیشترین ارزش معامله را در فرابورس تهران تجربه کردند.


انتهای پیام/

 

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۱:۴۵ ۰۹ تير ۱۴۰۰
چراباوجود بالا رفتن شاخص بورس این سهام پالایش یکم بالا که نمبره هیچ منفی هم شده