سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز پایش بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و حیات وحش در چهارمحال و بختیاری

با پایش برخی از مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری، تاکنون موردی از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و حیات وحش مشاهده نشده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: با آغاز پایش بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی در چهارمحال و بختیاری، دامپزشکان و کارشناسان حفاظت محیط زیست استان، با حضور در منطقه حفاظت شده شیدا و معاینه دام‌های اهلی موجود در منطقه و پایش حیات وحش، موردی از ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام‌های اهلی و وحشی را مشاهده نکردند.

او افزود: این اقدام برای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مشترک دام‌های اهلی و حیات‌وحش با توجه به حضور دام‌های کوچ رو در مناطق صورت گرفته است.


بیشتر بخوانید


احمدی اضافه کرد: این برنامه تا پایش تمام مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست ادامه دارد.

او ادامه داد: در این پایش‌ها همچون گذشته، دامپزشکان اداره کل، توضیحات لازم و بهداشتی جهت پیشگیری از انواع بیماری‌های مشترک به دامداران و مرتعداران را ارائه کردند.

احمدی گفت: بیماری هایی، چون اکتیمای واگیر، تب برفکی و طاعون نشخوارکنندگان کوچک از جمله بیماری‌های مشترک بین دام اهلی و وحشی هستند که در صورت درگیری حیات وحش باعث تلفات و خسارات زیادی خواهند شد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.