سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان:

مورد جدیدی از ابتلا به کرونا دلتای هندی در جنوب غرب خوزستان گزارش نشده است

سلمان زاده گفت: پس از شناسایی یک فرد مبتلا به کرونادلتای هندی در خرمشهر،خوشبختانه موردجدید دیگری شناسایی نشده است.

 شکرالله سلمان زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: درحال حاضر ۳۵بیمار مبتلابه کرونا در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند و بیشتر افرادی که بیماری زمینه ای دارند به شکل شدیدتری به این بیماری مبتلا میشوند.

او یکی از دلایل مهم بستری افراد در بخش ICU را دیر مراجعه کردن مبتلایان به کرونا خواند و اظهار کرد:بیمارانی که درابتدا به مطب های مختلف پزشکان مراجعه می کنند و درمان های غیر استاندارد برای آنها انجام می شود و بعداز بدحال شدن خودشان به بیمارستان مراجعه می کنند دیگر درمان برای آنها موثر نخواهد بود اما درصورت علائم شدید سرفه و تنگی نفس حتما به بیمارستان مراجعه کنند .

این مقام مسئول درخصوص روند واکسیناسیون بیان کرد:  همچنان در حال تزریق واکسن به افراد بالای ۷۰سال هستیم که تقاضا می کنم حتما جهت دریافت واکسن مراجعه کنند و پیش بینی می شود که در روزهای آینده شاهد واکسیناسیون گروه سنی ۶۵سال به بالا باشیم.

آیا کرونا دلتای هندی در منطقه مشاهده شده است؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: به جزء موردی که در خرمشهر گزارش شد وخوشبختانه به موقع قرنطینه شد ،مورد جدیدی درخصوص کرونادلتای هندی در منطقه گزارش نشده است و این اطمینان را می دهم که ما تمام موارد مشکوک و غیرعادی را آزمایش می کنیم.

او ادامه داد: همانطوری که در نقشه ها مشخص است این نوع جهش یافته کرونا در حال گسترش از استان های جنوبی به مرکز کشوراست بنابراین افرادی که به این استان های جنوبی همجوار سفر میکنند باید مراقب باشند و موارد بهداشتی را رعایت کنند.

 سلمان زاده با اشاره به اینکه کرونا دلتای هندی از نظر علائم و راه های پیشگیری با نوع قبلی کرونا تفاوتی ندارد عنوان کرد: سرعت انتشار و شدت بیماری دراین نوع جهش یافته کرونا بالاتراست و احتمال اینکه  فرد در بخش ICUبیمارستان بستری بشود،بیشتر است .

انتهای پیام/ م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.