سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منادی در صحن علنی:

تعداد قابل توجهی از معلمان مدارس غیرانتفاعی استثمار می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعداد قابل توجهی از معلمان مدارس غیرانتفاعی استثمار می‌شوند. مدارسی داریم که به معلمشان چک ۳ میلیون تومانی می‌دهند و می‌گویند دو میلیون تومانش را به ما بده که اتفاقی غیر قانونی است.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز و در جریان بررسی کلیات طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گفت: تعداد قابل توجهی از معلمان مدارس غیرانتفاعی استثمار می‌شوند. مدارسی داریم که به معلمشان چک ۳ میلیون تومانی می‌دهند و می‌گویند دو میلیون تومانش را به ما بده که اتفاقی غیر قانونی است. البته سامانه‌ای وجود دارد که عملاً کاری نمی‌کند، باید بدانیم مدارس غیرانتفاعی چقدر پول می‌گیرند و چه می‌کنند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش از ۶ سال به بعد مسائل دانش آموزان و برای صفر تا ۶ سال کودکان را نیز بهزیستی در اختیار داشت. کمیسیون آموزش و تحقیقات طرحی داد تا اختیار آموزش کودکان از صفر تا ۶ سال هم از بهزیستی به آموزش و پرورش منتقل شود و همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز سیاست‌گذاری شد. در این قانون این مسئله باید حل شود تا سیاست‌گذاری مذکور چهره عملیاتی به خود بگیرد و ۷۰ میلیارد تومان نیز اعتبار در این زمینه قرار داده ایم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس  یادآور شد: پیش از این برای اساتید دانشگاه همسان‌سازی انجام شد؛ برای فرهنگیان نیز رتبه بندی شکل می‌گیرد و اخبار خوشی به گوش معلمان خواهد رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.