سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

چاووش اوغلو: ترکیه تنها عضو ناتو است که با داعش می‌جنگد

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد گروه تروریستی داعش هنوز یک تهدید است و آنکارا تاکنون بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ حمله تروریستی آن را خنثی کرده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه گفت آنکارا تنها عضو ناتو است که در خط مقدم با گروه تروریستی داعش می‌جنگد.

مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه  قبل از حضور در نشست وزرای ائتلاف جهانی برای شکست داعش، در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی «ال مساجرو» (Il Messaggero) گفت: با وجود عقب نشینی‌های داعش، این گروه تروریستی هنوز یک تهدید است. ترکیه از ابتدا عضوی فعال در ائتلاف علیه داعش بوده و تنها عضو ناتو است که علیه آن در جبهه می‌جنگد.

وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد: آنکارا بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ حمله تروریستی داعش را خنثی و از کمک‌های مالی که به این گروه  تروریستی می‌رسد، جلوگیری کرده است.

وی با اشتباه خواندن برخی روش‌های مبارزه علیه این گروه از جمله کمک‌های آمریکا به گروه یگان‌های مدافع خلق «ی.پ.گ» و «پ.ک.ک» برای مبارزه با گروه تروریستی داعش گفت: مبارزه با یک گروه تروریستی نباید به یک گروه تروریستی دیگر واگذار شود.

 چاووش اوغلو خاطر نشان کرد: بر خلاف آنچه تاکنون گفته شده، تهدید داعش در سوریه بسیار جدی و عمیق است. گروههای تروریستی «پ.ک.ک» و «ی.پ.گ» در ازای سود مالی تروریست‌های داعش را از اردوگاه‌های تحت کنترل خود آزاد می‌کنند.

این مقام دیپلماتیک ترک اضافه کرد: یک استراتژی واقعی برای از بین بردن این گروه‌های تروریستی نیاز است. جلسه وزیران که در رم برگزار شد، فرصتی را برای ارزیابی جنگ ما علیه تروریست‌ها فراهم می‌کند.

چاووش اوغلو تاکیدکرد: ثبات در سوریه به نفع ترکیه است. بی‌ثباتی فعلی فضای مطلوبی را برای گروه‌های تروریستی ایجاد می‌کند. آن‌ها تهدیدی برای امنیت سوریه و همچنین امنیت منطقه و فراتر از آن هستند. 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۸ تير ۱۴۰۰
ترکیه مکانی برای آموزش نظامی نیروهای داعش بود،حالا چی شده دم از مبارزه با داعش میزنه.تو جیب مردم سوریه و عراق نزن مبارزه ات پیشکش.اصلا تو خوده داعشی ای اشغالگر.
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۸ تير ۱۴۰۰
جناب اردوغان وقت نفت داعش را کامیون کامیون از سوریه به قیمت کم میخریدی از این حرفها خبری نبود
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۸ تير ۱۴۰۰
دروغ شاخدار! پسر اردوغان وزیر نفت داعش است. دولت ترکیه پل ارتباطی و پشت جبهه داعش هستند. چرا دروغ می گویید. به قول عزیزی دروغ گفتن زشت است.
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۸ تير ۱۴۰۰
این حرف بیشتر به جک شباهت دارد!
Ebi
۱۱:۲۱ ۰۸ تير ۱۴۰۰
هم از آخور هم از توبره