سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیاز به همه گروه‌های خونی در مازندران

مدیرکل انتقال خون مازندران از نیاز به همه گروه‌های خونی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مدیرکل انتقال خون مازندران با توجه به افزایش دمای هوا و شروع فصل کشاورزی در استان از کاهش مراجعات مردم به مراکز انتقال خون مازندران خبر داد و گفت: مراجعه داوطلبان اهدای خون به مراکز انتقال خون استان در یک هفته اخیر کاهش یافته و اگر این روال ادامه داشته باشد در پاسخگویی به درخواست‌های مراکز درمانی با مشکل روبرو خواهیم شد.

او با تاکید بر اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های آن یک نیاز مستمر و همیشگی و روزانه است و برخی فرآورده‌های خون مانند پلاکت عمر سه روزه دارند؛ افزود: از مردم می‌خواهم که اهدای خون را فراموش نکنند و به صورت مستمر به مراکز اهدای خون مازندران مراجعه کرده و با اهدای خون خود ما را در جهت تامین خون مورد نیاز ۵۰ مرکز درمانی استان یاری دهند.

مدیرکل انتقال خون مازندران با اشاره وجود ۱۴ هزار بیمار خاص در استان، گفت: بیماران تالاسمی، سرطانی و هموفیلی از مصرف کنندگان دائمی خون و فرآورده‌های آن هستند و حیاتشان وابسته به تزریق خون است.

دکتر ذوالفقار تقوی افزود: همه گروه‌های خونی در حال حاضر مورد نیاز است و از هم استانی‌های عزیز که شرایط اهدای خون را دارند تقاضا داریم به ۱۱ مراکز ما در سراسر استان مراجعه کرده و با فداکاری و صرف اندکی از وقت‌شان، سلامت و زندگی دوباره را به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های خونی هدیه دهند.

اداره کل انتقال خون مازندران با داشتن ۱۴ مرکز ثابت و سیار اهدای خون وظیفه تامین خون مورد نیاز ۵۰ مرکز درمانی استان را بر عهده دارد.
انتهای پیام/س


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.