سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۱ هزار کردستانی دوز دوم واکسن کرونا دریافت کردند

معاون اموز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از تزریق دوز دوم واکسن کرونا به ۲۱ هزار و ۵۰۰ کردستانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، ابراهیم قادری معاون اموز بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تاکنون ۶۵ هزار و ۵۰۰ نفر در استان علیه کرونا واکسیناسیون شده اند و ۳۰ هزار دوز واکسن نوبت دوم برای گروه‌های هدف استان تامین شده است.

او با اشاره به اینکه واکسن‌های موجود در استان از سه نوع مختلف است، افزود: با فاصله افتادن بین تزریق دوز اول و دوم واکسن کرونا، اثر بخشی آن کاهش نخواهد یافت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: تاکنون ۹۸ هزار و ۶۶۶ دوز واکسن کرونا به استان اختصاص یافته که از این تعداد، ۸۰ درصد آن به گروه‌های هدف تزریق شده است.

قادری اظهار داشت: تاکنون ۱۲ مرحله واکسن علیه این ویروس به استان اختصاص یافته و برای گروه‌های در معرض خطر تزریق شده است و به دریافت کنندگان مرحله اول واکسن کرونا توصیه می‌شود تا منتظر ارسال پیامک برای تزریق دوز دوم واکسن باشند.

او تاکید کرد: شهروندان از مراجعه و تجمع در مراکز واکسیناسیون بدون اطلاع قبلی پرهیز کرده و منتظر اطلاع‌رسانی از سوی مجموعه سلامت استان کردستان باشند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کاهش آمار بستری و جانباختگان ناشی از کرونا نشان دهنده خاموشی بیماری نیست، از شهروندان درخواست کرد با مجموعه کادر بهداشت و درمان همکاری نموده تا با رعایت پروتکل‌ها و پوشش همگانی واکسیناسیون زنجیره این بیماری قطع شود.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.