سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه: ایران فورا اجازه ورود بازرسان آژانس را به مراکز هسته‌ای ‎بدهد

وزارت خارجه فرانسه در اظهاراتی مداخله جویانه از ایران خواست به بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی اجازه دسترسی به مراکز هسته‌ای خود را بدهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، وزارت خارجه فرانسه با اتخاذ رویکردی مداخله جویانه از ایران خواست همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و بلافاصله اجازه ورود بازرسان آژانس را به سایت‌های هسته‌ای خود بدهد.

بنا به اعلام خبرگزاری رویترز، در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است پاریس نسبت به عدم پاسخگویی تهران به توافق نامه نظارتی با آژانس ابراز تاسف می‌کند.

جمهوری اسلامی و آژانس اوایل اسفند ۱۳۹۹ توافق کردند که تهران در چارچوب قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران» تعهدات داوطلبانه برجام از جمله اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده و دوربین‌های نظارتی برخی از مراکز هسته‌ای را تا سه ماه از دسترس بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور نگه دارد.

بنا شد اگر تحریم‌های آمریکا ظرف سه ماه به طور کامل لغو شد، ایران این اطلاعات را در اختیار آژانس بگذارد؛ در غیر اینصورت اطلاعات برای همیشه پاک خواهد شد. خرداد ماه گذشته ایران بار دیگر حسن نیت نشان داد و با درخواست آژانس برای ضبط داده‌های دوربین‌ها به مدت یک ماه دیگر (سوم تیر) موافقت کرد.

بنا به اعلام سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، بنای توافق با آژانس این بود که دوربین‌ها جمع نشوند، ولی اطلاعات آن‌ها در اختیار آژانس قرار نگیرد، سه ماه تمام شد و تصمیم داخلی در داخل ایران گرفته شد که همچنان اطلاعات پاک نشود، اما از روز الزام آور شدن قانون مجلس هیچ دسترسی فراپادمانی به آژانس داده نشده است.

سعید خطیب زاده گفت: همچنان هیچ تصمیم سلبی یا ایجابی درباره دوربین‌ها و توافق قبلی با آژانس گرفته نشده است؛ نه نگهداشتن و نه پاک کردن و فعلا در وضعیت قبلی به سر می‌بریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۸ تير ۱۴۰۰
چشم.
دیگر امری نیست!
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۸ تير ۱۴۰۰
نه بابا .وای ترسیدیم
رستک
۰۰:۰۷ ۰۸ تير ۱۴۰۰
فرانسه غلط کرد با اربابش آمریکا
نااشنا
۱۹:۴۷ ۰۷ تير ۱۴۰۰
غربیها فورا باید تمامی تحریمها را بردارند تا ایران هم پس از راستس ازمایی اقدام به برگشت غنی سازی به حال قبلی را انجام دهد شما غربیها چه فکری میکنید پس از 8سال به هیچکام از تعهداتتان عمل نکرده اید حالا به ایران دستور میدهید ما میگوییم عمل در مقابل عمل و اول غربیها در این کار مقدمند
سید
۱۹:۳۲ ۰۷ تير ۱۴۰۰
دیگر نمی خواهیم
هسته ای مان را بتون ریزی کنیم
می خواهیم محصول برداشت کنیم
کشاورزی.دارویی و...نباید
محتاج غرب بود