سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران مطرح کرد:

شتاب بیشتر در واکسیناسیون بالای ۷۰ سال در تهران

زالی درباره اقدامات استان تهران در جلوگیری از شیوع موج پنجم کرونا توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا تهران در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان تهران اظهار کرد:خوشبختانه با در اختیار داشتن  واکسن مورد نیاز در تهران، در روز‌های اخیر شاهد شتاب در واکسیناسیون هستیم. فعلا اولویت پوشش کامل گروه‌های هدف بالای ۷۰ سال و آن‌هایی که دوز اولین واکسن دریافت کرده اند را داریم. تا زمانیکه اطمینان خاطر از واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال را پیدا نکنیم که گروه‌های پر خطر ما هستند، واکسیناسیون گروه‌های دیگر را انجام نمی‌دهیم.

وی افزود:نظارت‌های بهداشتی،زیر ساخت ها،میزان تست‌های سریع هم افزایش یافته و تسریع در واکسیناسیون از جمله اقداماتی بوده که از شیوع موج پنجم کرونا در استان انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: اضطرابی در واکسیناسیون ایجاد شده که بعضی افراد احساس می‌کنند که دوز دوم را از برند دیگری استفاده خواهیم کرد که این اطمینان را می‌دهیم که این گونه نیست هر کس هر برندی را در دوز اول دریافته کرده، همان را در دوز دوم هم دریافت خواهد کرد و این موضوع موجب ازدحام شده است.

زالی بیان کرد:سعی کردیم با افزایش تعداد مراکز، دو شیفته کردن واکسیناتور هایمان این فرآیند را تسریع کنیم. ما از مردم می‌خواهیم که ازمراجعات غیر ضروری به مراکز اجتناب کنند. کماکان بهترین روش برای واکسیناسیون مکانیزم نوبت دهی است. در مقطعی به دلیل نبود واکسن اختلال داشتیم. بهترین سامانه ثبت نام هم کماکان salamat. Gov. Ir است که وصل به سامانه سیب است و می‌تواند به صورت منظم و قطعی آن‌ها را وصل کند.

وی تصریح کرد: در تهران شهرستان‌ها به جز دماوند و فیروزکوه که قرمز هستند، نارنجی هستند. با توجه به اینکه شهر‌های استان‌های جنوبی، جنوب شرقی و مرکزی قرمز هستند، قرمز شدن دو شهر در تهران را باید به صورت جدی در نظر بگیریم.
انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.