سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ائتلاف النصر حملات آمریکا به مواضع مقاومت عراق را محکوم کرد

ائتلاف النصر عراق جلوگیری از ورود این کشور به درگیری‌های منطقه‌ای و بین المللی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از القدس العربی، ائتلاف النصر حملات آمریکا به مواضع مقاومت عراق را محکوم کرد و آن را عامل تشدید و تجاوزی غیرقابل قبول دانست.

در بیانیه ائتلاف النصر آمده است: وارد کردن عراق و نهاد‌های وابسته به آن به درگیری طرف‌های منطقه‌ای و بین المللی که امنیت و منافع و جان مردم عراق را به خطر می‌اندازند، مردود است.

ائتلاف النصر حفظ حق حاکمیت عراق و عدم ورود این کشور به درگیر‌ی‌ها را به منظور حفظ امنیت و صلح عراق و منطقه را خواستار شد و از همه خواست مسئولیت‌های خود را بپذیرند تا از برهم خوردن کنترل اوضاع جلوگیری شود.

در همین حال، سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به مواضع گروه‌های مقاومت در مرز سوریه گفت: نقض حاکمیت عراق را محکوم می‌کنیم و از دولت می‌خواهیم مسئولیت خود را در این خصوص به عهده بگیرد.

فراکسیون ائتلاف قانون در پارلمان عراق نیز حمله هوایی آمریکا به مواضع مقاومت در مرز سوریه را محکوم کرد و از دولت خواست برای متوقف کردن این گونه حملات تلاش کند.

بامداد امروز (دوشنبه) نظامیان آمریکایی با جنگنده‌های اف-۱۵ و اف-۱۶ مواضع نیرو‌های مقاومت را در شهر القائم در نوار مرزی با سوریه هدف قرار دادند که بر اثر آن چهار نیروی الحشدالشعبی به شهادت رسیدند. پنتاگون در بیانیه‌ای ادعا کرد که این حمله را در راستای حمایت از منافع خود در عراق انجام داده است.

این درحالی است که آمریکا به موجب مصوبه پارلمان عراق باید تمامی نیرو‌های خود را از سراسر خاک این کشور خارج کند و اقدام امروز واشنگتن نقض قوانین و حاکمیت عراق است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.