سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا، میهمان ناخوانده‌ای که باز هم جان یک آبادانی دیگر را گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان از بالا بودن میزان درگیری کرونا در منطقه و فوت یک آبادانی در روز گذشته خبر داد.

شکرالله سلمان زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی آبادان در گفت وگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: وضعیت شهر‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در حال حاضر نارنجی و پرخطر است و بالا بودن میزان درگیری و رعایت نشدن شیوه نامه‌های بهداشتی در مکان‌های عمومی و بازار‌ها سبب شده تا پیش بینی شود قبل از خروج ازدوره فعلی وارد دوره بعدی بیماری کرونا در منطقه شویم.

او افزود: احتمال ورود به موج بعدی در پایان تیرماه و شیوع گونه‌های جهش یافته‌ی کرونا از جمله نمونه دلتا وجود دارد.

سلمان زاده تعداد بیمار‌های جدید کشف شده در دیروز را ۱۲۴ نفر خواند که ۲۹ نفر از آن‌ها به دلیل بدحال بودنشان بستری شدند. همچنین در این مدت کرونا جان یک آبادانی را نیز گرفت.

او ادامه داد: افراد در مرحله‌ی دوم تزریق واکسن باید یا از همان گونه‌ی استفاده شده در مرحله‌ی اول استفاده کند و یا نمونه‌ای مشابه ساختار واکسن تزریق شده را دریافت کنند، اما در هر صورت هیچ گونه کمبودی در واکسن وجود ندارد و در حال وارد شدن به کشور است.

ارسال ۷۵۰ دوز از واکسن ایرانی به جنوب غرب خوززستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به ارسال ۷۵۰ دوز از واکسن ایرانی به منطقه و تقسیم آن بین مراکز تزریق گفت: در آینده تعداد بیشتری از واکسن تولید ملی را دریافت خواهیم کرد، اما این مسئله نباید باعث عادی انگاری این بیماری بین شهروندان شود چرا که تا زمان واکسینه شدن ۶۰ تا ۷۰ درصد مردم جامعه راه درازی در پیش داریم و نباید تا واکسیناسیون عمومی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی را رها کرد.

او در پایان با درخواست از افراد سالمند جهت دریافت واکسن به دلیل داشتن زمینه برای ابتلا به نوع شدید کرونا و بیان کردن بی ضرر بودن آن افزود: همواره برای مردم آرامش را آرزو می‌کنیم، اما در خصوص این بیماری آن‌ها باید دغدغه داشته باشند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از خود در برابر کرونا محافظت کنند.

انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.