سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش تخلفات مرتبط با شکار در استان اردبیل

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با افزایش فعالیت محیط‌بانان تخلفات مرتبط با شکار در استان کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سعید شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل امروز در مراسم تجلیل از محیط‌بان نمونه خلخال گفت: برغم کمبود نیرو و امکانات در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی محیط‌بانان وضعیت مطلوبی در مناطق تحت مدیریت استان حاکم است.

او با گرامیداشت یاد ۱۴۵ محیط‌بان شهید اظهارکرد: هم‌اکنون در استان اردبیل ۵۷ محیط‌بان در ۱۲ پاسگاه محیط‌بانی مشغول فعالیت در مقابله با غارتگران حیات وحش و متجاوزان به عرصه‌های طبیعی هستند.

شهند گفت: یگان حفاظت این اداره کل از نیروهای بسیار تاثیرگذار در کاهش تخلفات زیست محیطی و دستگیری متخلفان شکار و صید است و برای تقویت و تجهیز این یگان ، تجهیز و تعمیر پاسگاه‌های محیط‌بانی و حمایت مالی و حقوقی از محیط‌بانان تلاش خواهد شد.

او با بیان اینکه با نهادینه شدن فرهنگ حفظ و صیانت از محیط زیست در خلخال جمعیت حیات وحش این منطقه بطور قابل توجهی افزایش یافته است، افزود: تلاش‌های محیط‌بانان تلاشگر و همراهی بسیار خوب مردم منطقه در حفاظت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی و زیستگاه‌های وحوش موجب افزایش جمعیت وحوش در مناطق حفاظت شده بویژه جمعیت کل و بز شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با تقدیر از حمایت فرماندار خلخال از برنامه‌های زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان اظهارکرد: مشاهده حیوانات وحشی و نادر مانند پلنگ در جوار محیط‌های انسانی و در عمق ۱۳ کیلومتری منطقه حفاظت شده آق‌داغ حاکی از وجود فرهنگ غنی حفاظت از محیط زیست در بین مردم است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.