سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۳۵ درصد پرونده‌های قضائی به پزشکی قانونی ارتباط دارد

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر گفت: ۳۵ درصد پرونده‌های قضائی مستقیم یا غیرمستقیم به پزشکی قانونی مرتبط است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شیث امینی مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر بیان کرد: پزشکی قانونی یکی از دستگاه‌های بی بدیل زیر مجموعه قوه قضائیه به شمار می‌رود و ۳۵ درصد پرونده‌های قضائی مستقیم یا غیرمستقیم با این اداره کل مرتبط است.

او افزود: تمام پاسخ‌های استعلام‌هایی که پزشکی قانونی صادر می‌کند بر اساس معرفی نامه ضابطان یا مراجع قضائی است و مراجعه کننده مستقیم نداریم.

مدیرکل پزشکی قانونی استان بوشهر از مردم خواست برای پیشگیری از کرونا هنگام مراجعه به پزشکی قانونی فقط با یک همراه بیایند، از رفت و آمدهای بی‌مورد خودداری کنند و مدارک لازم از جمله نامه مرجع قضائی را همراه داشته باشند که کارشان زودتر انجام گیرد.

امینی با اشاره به گسترش استفاده از فناوری در رسیدگی به پرونده‌ها، عنوان کرد: پزشکی قانونی مرکز استان و شهرستان‌های کنگان، دشتستان، گناوه و جم مجهز به سامانه الکترونیک هستند و تلاش می‌کنیم که این سامانه در دیگر نقاط استان هم توسعه یابد تا هم در زمان و هم هزینه صرفه جویی صورت گیرد.

او همچنین اعلام کرد: تعمیر آزمایشگاه پزشکی قانونی و تجهیز آن تا یکی- دو ماه آینده به پایان می‌رسد و با بهره برداری از آن بخش اعظمی از  آزمایش‌هایی که به استان فارس فرستاده می‌شد، در بوشهر انجام خواهد گرفت.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.