سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محیط بانی، شغلی سخت با خطراتی فراوان

محیط بانی جزو مشاغل سختی بوده که همواره با خطرات زیادی مانند مواجه با متخلفان همراه است از این رو نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

سید سجاد حسینی محیط بان نمونه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: وظایف محیط بان گشت و کنترل مناطق، جلوگیری از شکار، صید و قطع درخت است و حفاظت از حیات و حش دغدغه اصلی ما بوده و در این زمنیه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

او با بیان اینکه ما به زندگی با حیات وحش و پرندگان عادت کرده ایم، افزود: محیط بانی جزو مشاغل سختی است که همواره با خطرات زیادی مانند مواجه با متخلفان همراه است از این رو نیاز به حمایت و پشتیبانی دارد.

حسینی بیان داشت: محیط بان زمانی که در حوزه استحفاظی تعیین شده مشغول به خدمت است هر لحظه در معرض آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی مانند درگیری با شکارچیان مسلح، حمله حیوانات وحشی، مارگزیدگی و سقوط از ارتفاع قرار دارد، اما با وجود دانستن این مسائل محیط بان با تلاشی فراوان برای حفظ محیط زیست تلاش می‌کند.

این محیط بان ایذه‌ای تصریح کرد: شهرستان ایذه دارای ۳ منطقه حفاظت شده شالو و منگشت، پناه‌گاه حیات وحش تالاب میانگران و کوه گزیر است که به صورت شبانه‌روزی با کمک محیط‌بانان پرتلاش و ساکن در پاسگاه‌های این مناطق حفاظت می‌شود.

او در پایان گفت: پارسال به عنوان محیط بان نمونه خوزستان انتخاب شده بودم و به لطف خداوند امسال به عنوان محیط بان نمونه کشور معرفی شدم.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.