سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آبفای قم عنوان کرد؛

افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در قم/ مدیریت مصرف یک ضرورت همیشگی است

جان صادق پور گفت:محدودیت منابع آبی در کنار سختی فرآیند تصفیه و توزیع آب شُرب ایجاب می‌کند تا مدیریت مصرف مورد دقت نظر همگان قرار گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، علی جان صادق پور ،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با تبریک هفته صرفه جویی در مصرف آب عنوان کرد: البته صرفه جویی در مصرف آب نباید محدود به این هفته باشد، بلکه باید در طول سال مورد توجه همه مسئولان و مردم باشد.

او با اشاره به افزایش ۱۲ درصدی مصرف آب در قم افزود: محدودیت منابع آبی، کاهش بارندگی‌ها و وقوع خشکسالی در کنار سختی فرآیند تصفیه و توزیع آب شُرب ایجاب می‌کند تا مدیریت مصرف آب در همه روز‌های سال مورد دقت نظر همگان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم سپس به کاهش میزان بارندگی و کم شدن منابع تأمین آب در استان قم بویژه در خلجستان و جعفریه توجه داد و گفت: خلجستان و جعفریه به طور مستقیم از آب سرشاخه‌ها تغذیه نمی‌شوند و از این رو لازم است تا مدیریت مصرف آب در این دو منطقه مورد توجه خاص باشد.

جان صادق پور در ادامه خواستار توجه ویژه به صرفه جویی مصرف آب و برق و ترویج فرهنگ آن شد و بیان کرد: آمار نشان می‌دهد متوسط سرانه مصرف آب در اروپا با متوسط ۱۱۰۰ میلی لیتر بارش، کمتر از ۱۱۰ لیتر در شبانه روز است، در حالی که این سرانه در قم با متوسط ۱۱۰ میلی لیتر بارش، بیش از ۱۶۰ لیتر در شبانه روز است.

او با تأکید بر این که مصرف سرانه آب در استان قم از ابتدای امسال  نسبت به مدت مشابه سال قبل، بیش از ۱۲ درصد افزایش داشته است یادآور شد: همه ما باید ارزش قطره قطره آب را به ویژه با توجه به فرآیند دشوار تأمین آب شُرب بدانیم و یکدیگر را به مدیریت مصرف آب تشویق کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با بیان این که تداوم مصرف فعلی آب در قم، نگرانی‌هایی برای سال‌های آینده ایجاد می‌کند اذعان کرد: حتی اگر کل منابع آبی استان را صرفا برای تأمین آب شُرب استفاده کنیم، تداوم وضعیت فعلی و افزایش مصرف سبب خواهد شد که از سال ۱۴۱۱ با کمبود تأمین آب نسبت به مصرف آن مواجه باشیم.

جان صادق پور با اشاره به این که مصرف آب در سال گذشته و تنها در شهر قم، ۹۷ میلیون متر مکعب بوده است اضافه کرد: این میزان امسال با تداوم افزایش مصرف، حداقل به ۱۲۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

او افزود: تعمیرات جزیی دیگری در برخی خطوط آبرسانی شهر در ماه‌های گذشته انجام شده و البته پیش بینی شده تا در دی ماه امسال نیز چند مورد دیگر در این موضوع انجام شود که جای نگرانی ندارد.

جان صادق پور درباره رفع حادثه از خطوط آبرسانی شهر قم نیز بیان داشت: خوشبختانه عملیات مهر ماه سال ۱۳۹۹ برای رفع حادثه از یکی از خطوط اصلی آبرسانی شهر با همت مسئولان و همراهی مردم با موفقیت انجام شد و رضایت مردم را به دنبال داشت.

او ادامه داد: یکی از مهم‌ترین عملیات‌های دیگر در این موضوع مربوط به رینگ شمال شهر قم است که البته هنوز تأمین اعتبار نشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در پایان سخنان خود تصریح کرد: خوشبختانه برنامه‌های مختلف کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تأمین آب همه شهر‌ها و روستا‌های استان تدوین شده و این برنامه‌ها با محوریت تأمین آب شُرب بهداشتی به صورت مرتب پیگیری و رصد می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.