سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۲۰۸ درصدی ترانزیت خارجی کالا در بندر امیرآباد

ترانزیت خارجی کالا در بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست امسال ۲۰۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بندر امیرآباد در ادامه به افزایش سهم پذیری بندر امیرآباد از ترانزیت کالا و حمل و نقل دریایی در کریدور‌های بین المللی به ویژه در کریدور شمال - جنوب تأکید کرد و گفت: ترانزیت خارجی کالا در بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست امسال ۲۰۸ درصد رشد داشته است.

او افزود: ۲۶ هزار و ۹۰۶ تن کالا در این مدت اعم از فلزات، مواد نفتی و کالا‌های ساختمانی از این بندر به کشور‌های حوزه سی آی اس ترانزیت شده است.

سعیدی پور گفت: میزان صادرات کالا در بندر امیرآباد در ۳ ماهه نخست امسال به ۲۲۶ هزار و ۸۱۳ تن رسید که در مقایسه با مدت مشـابه پارسال ۲۷ درصـد رشد داشته است.

او فلزات، مواد نفتی، کالا‌های ساختمانی و معدنی را عمده‌ترین کالا‌های صادراتی از بندر امیرآباد برشمرد و از تخلیه بیش از یک میلیون و ۱۹ هزار تن کالای اساسی و غلات در همین مدت، در بندرامیرآباد خبر داد.

سعیدی پور با تأکید بر اینکه بندر امیرآباد باید به یک بندر صادراتی در حاشیه دریای خزر تبدیل شود از برنامه ریزی‌های گسترده و بلند مدت جهت مثبت شدن تراز واردات و صادرات کالا در این بندر خبر داد.

مدیرکل بندرامیرآباد در پایان، مجموع ظرفیت اسمی بنادر کشور‌های حاشیه دریایی خزر را بیش از ظرفیت عملیاتی موجود در منطقه عنوان کرد و بر متناسب سازی میان کالای موجود با ظرفیت فعلی این بنادر تأکید کرد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.