سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد:

۹۹ درصد گستره مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: متوسط خشکسالی در خراسان رضوی ۸۱ درصد است، اما ۹۹ درصد مساحت مشهد در خشکسالی شدید قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست خبری گفت: وضعیت کم‌آبی و خشکسالی در مشهد نسبت به متوسط استان بدتر و شدیدتر است.

او افزود: میانگین دما نیز در خراسان رضوی  در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال نیم درجه افزایش داشته است، اما این افزایش در مشهد بیش از یک درجه بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: میزان کاهش بارندگی در دوره بلندمت هم در استان ۴۶ درصد و در مشهد ۶۲ درصد است و میزان آبدهی ۲ قنات مشهد نسبت به گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته و آبدهی چاه‌ها و چشمه‌ها نیز ۵۰ درصد نسبت به پارسال کاهش داشته است.

تلاش برای جیره‌بندی نکردن  آب در مشهد

اسماعیلیان در خصوص کمبود منابع آبی مشهد بیان کرد: کمبود ۱۰ درصدی منابع آبی، بحران ۳۵ درصدی ایجاد می‌کند، اما تمام تلاش خود را به کار بسته ایم که کار به جیره‌بندی آب منجر نشود.

او تصریح کرد: همچنین حدود ۲ سال گذشته برنامه تأمین آب شرب مشهد با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان تهیه و با حضور وزیر نیرو پروژه‌هایی برای تامین آب مشهد تعریف و اجرا شد.


بیشتر بخوانید


 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تأکید کرد: در راستای این برنامه در یکسال کاری ۸۷ حلقه چاه جابه جا شد و چاه جدید برای زمان بحران حفر شد که با اقدامات صورت گرفته، هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه از سایر منابع غیرسطحی به منابع آب مشهد افزوده شد.

افزایش ۷.۵ برابری اعتبارات دولتی

اسماعیلیان  همچنین از افزایش اعتبارات دولتی این شرکت در لایحه بودجه خبر داد و اظهار کرد: امسال اعتبارات مصوب آب و فاضلاب مشهد رشد ۷.۵ برابری داشته و در سرجمع اعتبارات، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منابع دولتی امسال برای این شرکت پیش‌بینی شده است و از محل منابع داخلی نیز ۱۱ هزار میلیارد ریال پروژه آب و پروژه‌های اضطراری فاضلاب اجرا می‌شود.

۷۹ روستا در وضعیت تنش آبی

او در خصوص وضعیت آبی روستا‌های شهرستان مشهد نیز افزود: این شرکت در سال ۹۹ تعداد ۲۲۲ روستا را برای خدمت رسانی تحویل گرفت که بیش از ۱۴۰ روستا در وضعیت تنش آبی قرار داشته و با مشکلات کمی و کیفی آب روبه رو بودند، لذا اجرای پروژه‌های اضطراری تأمین آب در دستور قرار گرفت و تعداد روستا‌های دارای تنش به ۱۱۳ روستا کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: پارسال ۱۹ حلقه چاه برای این روستا‌ها حفر شد و امسال نیز حفاری ۲۹ حلقه در دستور است که ۱۳ حلقه از این تعداد در حال انجام است.

اسماعیلیان بیان کرد: در مسیر جاده سیمان در حاشیه مشهد نیز روستا‌های بزرگی قرار دارند که مشکلات شدید کمیت آب تا سال گذشته گریبانگیر ساکنان آن‌ها بود، اما با اقدامات انجام شده مشکل کمی آب برطرف شده و تنها در بخش کیفی، مشکلاتی وجود دارد که به زودی مرتفع می‌شود.

انتهای پیام//م.م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.