سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح ایستگاه پمپاژ خط آبرسانی از غرب به جنوب شرق شیراز

بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ و خط آبرسانی از غرب به جنوب شرق شیراز با هدف ارتقاء اطمینان در تامین آب شرب و مقابله بهتر با تنش‌های آبی با اعتبار پنج میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان امروز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در آیین بهره برداری از ایستگاه پمپاژ و خط آبرسانی از غرب به جنوب شرق شیراز با بیان اینکه در پیک مصرف به حدود ٧٢٠ هزار مترمکعب آب برای شهر شیراز نیاز داریم، گفت: با مدیریت مصرف هم در قالب توزیع بهینه در خطوط و هم رعایت الگوی بهینه مصرف توسط مصرف کنندگان مشکل تامین آب مورد نیاز حل خواهد شد.

او با بیان اینکه آب، مایه حیات است و کمبود آن، ارزش این نعمت خدادادی را بیشتر نشان می‌دهد، گفت: تا زمانی که آب به میزان کافی در اختیار داریم نعمت وجود آن را متوجه نمی‌شویم.

استاندار فارس اظهار کرد: طی دو سه سال اخیر خطوط انتقال از سد‌ها به شهر‌ها و روستا‌ها را به اندازه طول عمر اجرای این خطوط در کشور انجام داده‌ایم که از جمله آن‌ها خط انتقال آب از سد سلمان فارسی به جهرم، انتقال آب از سد ملاصدرا به سعادت شهر و ارسنجان و خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز است.

او اظهار کرد: اگر این روند که در سه سال گذشته انجام شده در سال‌های آینده هم انجام شود می‌توان گفت که فارس در یک دوره پنج یا شش ساله از میانگین توسعه یافنگی کشور می‌تواند جلوتر بیفتد.

رحیمی همچنین سرانه مصرف آب در شیراز را ٢٢٠ لیتر ذکر کرد و افزود: در صورت رعایت الگو‌های مصرف، با کمترین مشکل تابستان را سپری خواهیم کرد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتقال آب از دریا نیز گفت: این پروژه چند مرحله دارد که اولین مرحله آن تخصیص توسط وزارت نیرو است و فارس از جمله استان‌های پیشرو است که بیش از ٣٠٠ میلیون مترمکعب تخصیص گرفته‌ایم و فار اجرایی را آغاز کرده‌ایم.

استاندار فارس با بیان اینکه در حال حاضر انتقال آب از دریا به شهرستان‌های لامرد و مهر را در دستور کار قرار گرفته است، گفت: انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان برای استان فارس توسط بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.