سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار اردبیل:

مردم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در فضای سر بسته را جدی بگیرند

استاندار اردبیل به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در اماکن عمومی و جلسات و فضا‌های سر بسته تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در سی و سومین جلسه گام پنجم طرح شهید سلیمانی در محل سپاه حضرت عباس (ع) استان گفت: از یک ماه گذشته وضعیت مبتلان به ویروس کوید ۱۹ تا حدودی کاهش یافته و وضعیت پایداری در سطح استان حاکم بود، ولی به منظور پیشگیری از افزایش بستری‌ها و انتقال این ویروس از مسافران تابستانی باید اقدامات پیشگیرانه و لازم انجام شود.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر به جز مرکز استان تمام شهرستان‌ها به وضعیت زرد در آمده اند گفت: وضعیت شهرستان اردبیل به رنگ نارنجی و شهرستان‌های همجوار هم به لحاظ حضور مسافران تابستانی شکننده است و باید شیوه نامه‌های اعمال شده را رعایت کنیم.

استاندار اردبیل تصریح کرد: باید نظارت بر تجمعات و مراکز خرید به ویژه نانوایی‌ها و غذا خوری‌ها افزایش یابد و بسیجیان و عوامل قرارگاه شهید سلیمانی با توجه به تجربیات گذشته به سراغ افراد قرنطینه شده در منازل بروند و خدمات درمانی لازم را ارایه دهند.

بهنام جو با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد گروه‌های سنی در معرض خطر واکسینه شده اند افزود: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۹۱ هزار نفر از گروه سنی بالای ۸۰ سال واکسینه شده اند و تعدادی از افراد گروه خطر نیز مبتلا شده و بهبود یافته اند و تا حدودی بدن آن‌ها نسبت به این ویروس مقاوم شده است.

او اطلاع رسانی برای احتمال جهش کرونا در پیک پنجم را از ضروریات بر شمرد و گفت: طبق روال ماه‌های گذشته باید فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را اطلاع رسانی و آموزش‌های لازم نیز تبین شود.

استاندار اردبیل با بیان اینکه شهر‌های گردشگری استان در فصل گرم سال پذیرای مسافران است گفت: این پذیرش معائب و محاسنی دارد محاسن آن رونق بازار اقتصاد استان و بازار است و معایب آن نیز افزایش کرونا در سطح استان است که باید با نظارت و کنترل بیشتر از این ظرفیت به نحو مطلوب بهره برداری شود.

بهنام جو ادامه داد: شهر‌های سرعین، خلخال، نیر، نمین و مشکین شهر به دلیل وجود آب و هوای مناسب و ظرفیت گردشگری بیشترین مسافران را پذیرش می‌کنند و طبق رنگ بندی نیز محدودیتی برای ورود مسافران وجود نداشته است.

او تنها راه مقابله با شیوع و انتشار این ویروس را همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مرتبط و عوامل گردشگری بر شمرد و گفت: شهرستان بیله سوار وضعیت آرام و متعادلی دارد و شهرستان‌های خلخال و پارس آباد تا حدودی شکننده و در معرض خطر هستند و تا حدودی شیب بستری افزایش یافته و زنگ خطری برای پیک پنجم است.

استاندار اردبیل بهره گیری از واکسن داخلی را یکی از موفقیت‌های بزرگ در جهان دانست و افزود: مقام معظم رهبری از واکسن داخلی استفاده کرد و این نشانه موفقیت و اعتماد به دانشمندان ایرانی است و اگر دو یا سه ماه مدیریت شود به تولید انبوه می‌رسد و آن وقت همه مردم بالای ۱۸ سال از این واکسن بهره‌مند خواهند شد.

به گفته بهنام جو تا موقع بازگشایی مدارس معلمان و استاتید و دانشجویان در اولویت تزریق واکسن قرار می‌گیرند تا کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار شود.

او با بیان اینکه عوامل ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه شهید سلیمانی طبق روال قبل باید تذکرات لازم را جهت رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ارایه دهند اظهار کرد: برای اینکه مثل گذشته به پیک پنجم بر نخوریم و استان اردبیل رنگ قرمز تبدیل نشود باید نظارت و کنترل افزایش یابد.

در این جلسه رییس دانشگاه علوم پزشکی استان و فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) و جمعی از اعضای حاضر در جلسه دیدگاه و پیشنهاد‌های خود را ارایه دادند و معاون بهداشت استان گزارش کلی از آخرین وضعیت کرونا در استان و ایران را تشریح کرد.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.