سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین:

چهار هزار واحد مسکن بهسازی و نوسازی می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: چهار هزار واحد مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نوسازی و بهسازی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اصغر گونجی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین گفت: چهار هزار واحد مسکن در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر استان با تسهیلات جدید یک میلیارد ریالی نوسازی و بهسازی می‌شود.

گونجی افزود: تسهیلات روستایی برای بهسازی و نوسازی واحد‌های مسکونی امسال از ۵۰۰ میلیون ریال به یک میلیارد ریال افزایش یافت.

وی با بیان اینکه دوره بازپرداخت این تسهیلات۲۰ ساله خواهد بود، تصریح کرد: ضمانت این نوع تسهیلات براساس دستورالعمل‌های صادر شده به صورت سفته زنجیره‌ای خواهد بود.

گونجی یادآور شد: تسهیلات مسکن روستایی در حوزه نوسازی و بهسازی به صورت یارانه‌ای و با نرخ ۵ درصد در نظر گرفته شده است و بانک‌های عامل نیز برای واگذاری آن ملی، صادرات، تجارت، ملت، سپه، رفاه کارگران، مسکن و کشاورزی هستند.

به گفته وی، هم اکنون و با ابلاغ واگذاری این تسهیلات به استان، با تخصیص سهمیه شهرستانی، بلافاصله اقدام به ثبت نام متقاضیان دریافت وام کرده و با معرفی آنان به بانک‌های عامل، عملیات ساخت و مقاوم سازی واحد‌ها در مناطق یاد شده آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری این نوع تسهیلات تنها در حوزه مسکن صورت می‌گیرد، افزود: به متقاضیان روستایی که تحت پوشش نهاد‌های حمایتی قرار داشته و یا سرپرست خانوار بوده و یا وضعیت مسکن مناسبی نداشته باشند نیز از سوی این نهاد ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض داده خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین تاکید کرد: با بهسازی چهار هزار واحد مسکونی شهری و روستایی استان، ۱۰ درصد به خانه‌های مقاوم سازی این استان افزوده خواهد شد و به نظر می‌رسد تا یک ماه آینده نیز واگذاری آن در تمامی شهرستان‌های استان آغاز شود.

استان قزوین دارای ۸۴۱ روستای دارای سکنه و ۹۶ هزار واحد مسکونی روستایی بوده که ۵۲ درصد آن مقاوم سازی و بهسازی شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.