سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دریافت مجوز برای هرگونه بهره برداری از منابع آبی

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: هر نوع بهره برداری و مصرف از منابع آبی نیاز به مجوز دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یخکشی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران در دومین جلسه کارگروه آب شورای حفظ حقوق بیت المال با حضور دادستان مرکز استان با اشاره به قانون توزیع عادلانه آب مبنی بر دریافت مجوز برای هرگونه بهره برداری و مصرف از منابع آبی، گفت: با توجه به اقلیم و شرایط آبی استان نباید بدین گونه تصور شود بهره برداری از منابع آبی نیاز به مجوز نداشته و این در صورتی است که استفاده غیر مجاز از منابع آبی آسیب‌های زیست محیطی بی بازگشتی را به همراه دارد.

او افزود: هرساله باید چاه‌های آب مورد نظارت و کارشناسی قرار گیرند تا از نابودی سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شود.

یخکشی در ادامه ضمن ارائه اقدامات پنج ساله پروژه تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی، گفت: مدیریت منابع آبی نیاز به عزم همگانی دارد و برای کنترل و تعادل بخشی آن خواستار کنترل برداشت از طریق برق مصرفی با اعمال تعرفه تجاری یا قطع برق برای مشترکین غیرمجاز هستیم.

او افزود: با عدم ارائه سوخت به همه چاه‌های غیر مجاز، عدم کشت دوم برنج و توسعه خشکه کاری شالیزار‌ها می‌توانیم از منابع آبی حفاظت کنیم.

دبیر کارگروه آب استان در پایان جلسه، گفت: با تعیین ساز و کار مناسب بین رابطین وزارت نیرو و دستگاه قضائی می‌توانیم جلوی متخلفین منابع آبی از جمله حفاران غیر مجاز، مالکین چاه‌های غیرمجاز و ... را بگیریم.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.