سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

در موضوع حجاب و عفاف موارد کیفی و کمی با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در ارزیابی‌های انجام‌شده در خصوص ترویج حجاب و عفاف لازم است موارد کیفی و کمی با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد راهبردی حجاب و عفاف با تاکید بر ضرورت پرهیز و پیشگیری از موازی‌کار در دستگاه‌های متولی حجاب و عفاف اظهار داشت: علاوه بر تمرکز بر سیاست‌گذاری‌ها در این موضوع باید بر توزیع امکانات و اختیارات نیز دقت شود.

او افزود: در ارزیابی‌های انجام‌شده در خصوص ترویج حجاب و عفاف لازم است موارد کیفی و کمی با دقت بیشتری مورد بررسی قرار گیرد چرا که باید توزیع امکانات و اعتبارات در این حوزه بر اساس اولویت‌بندی‌های مرتبط با شورای سیاست‌گذاری انجام شود.


بیشتر بخوانید


عباسی با بیان اینکه دین اسلام دین سازندگی است و آیات قرآن کریم برای ساختن انسان‌ها نازل شده است، اضافه کرد: انسان‌های ساخته شده، جامعه را می‌سازند، اما اینکه چه کسانی مسوول اجرای سیاست‌ها و راهبرد‌ها در این زمینه هستند نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او به وجود مدیریت‌های مختلف در بخش‌های گوناگون مرتبط با حوزه فرهنگی و به ویژه حجاب و عفاف اشاره کرد و ادامه داد: باید قدرت متمرکز و اختیارات به روز شود تا بتوان بر مبنای آن انتظارات را نیز تعریف کرد.

عباسی بر تمرکز سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی در شورای فرهنگی و ارزیابی دستگاه‌ها بر اساس برنامه‌های تدوین شده تاکید کرد.

سید محمد موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست گفت: حجاب و عفاف جزئی از مسائل اجتماعی است که نمی‌توان آن را از دیگر ابعاد جامعه همچون سیاست و فرهنگ جدا دانست.

او با اشاره به اینکه به حجاب و عفاف باید به عنوان ۲ مقوله توأم با یکدیگر نگاه شود، افزود: لازم است که تمرکز و اولویت را بر عفت و درونی سازی این موضوع قرار داد، چرا که حجاب در بین جوانان به عنوان یک محدودیت شناخته می‌شود و باید از جنبه ظاهری و اقدامات معمول در این زمینه فاصله گرفت.

موسوی توجه مباحث گفتمان‌سازی جذب را ضروری دانست و تصریح کرد: شیوه‌های نوین انتقال ارزش‌ها در گفتمان‌ها باید پیگیری شود و اساس کار در این حوزه نیز تمرکز به جذب قلوب است تا اندیشه‌ها نیز در ادامه به‌درستی شکل بگیرد.

او جایگزینی طرح آموزش‌محور برای جوانان و نوجوانان به جای مجازات آنان در بحث‌های بدحجابی و موارد مشابه را از جمله برنامه‌های موفق استان در راستای ترویج مبانی اعتقادی و سبک زندگی سالم دانست و گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده تنها سه درصد از افراد شرکت‌کننده در این برنامه‌های آموزشی برای بار دوم دچار خطا و جلب شده‌اند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.