سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور:

از نظر ساختاری مشکلی در بحث حجاب و عفاف وجود ندارد

دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور گفت:در حال حاضر از نظر ساختاری مشکلی در بحث حجاب و عفاف وجود ندارد و این ساختار بر اساس یک اجماع ملی شکل گرفته که منشاء آن نیز دستور مقام معظم رهبری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی رضاییان دبیر شورای سیاست‌گذاری عفاف و حجاب کشور در نشست ستاد راهبردی حجاب و عفاف چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه در حال حاضر از نظر ساختاری مشکلی در بحث حجاب و عفاف وجود ندارد اظهار داشت: این ساختار بر اساس یک اجماع ملی شکل گرفته که منشاء آن نیز دستور مقام معظم رهبری است و در حکم قانون به شمار می‌رود که ساختار مصوب شده آن جامع و کامل است.

او با بیان اینکه در انجام امور مربوط به ترویج حجاب و عفاف نباید کار را به گردن یکدیگر انداخت و آن را موضوعی استانی و یا ملی تلقی کرد، افزود: این وظیفه‌ای است که همه در مقابل آن مسئولیت دارند و اگر دستگاهی به وظیفه خود عمل نکرد بنا به فلسفه بیانات مقام معظم رهبری می‌توان در مباحث فرهنگی آتش به اختیار عمل کرد.


بیشتر بخوانید


رضاییان اضافه کرد: ستاد حجاب و عفاف با مسئولیت استانداران تشکیل شده است و از نظر ساختاری هم‌اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد و آنچه مهم به نظر می‌رسد آن است که بهای بیشتری به این موضوع فرهنگی اجتماعی داده شود.

او با اشاره به اینکه برخی شاخص‌ها همچون آمار طلاق و بالا رفتن سن ازدواج در مناطق مختلف روندی افزایشی دارد، گفت: این موارد در استان‌هایی که اقدامات فرهنگی در حال پیگیری است روند کُندتری دارد.

رضاییان تعداد واحد‌های تجاری بدون مجوز در کشور را بیش یک میلیون واحد اعلام کرد و گفت: برآیند برخی ضعف‌های مدیریتی در داخل و تبلیغات و اقدامات در خارج منجر به این آمار شده است که باید برای رفع آن‌ها همفکری و هم‌افزایی صورت گیرد.

او در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر شناسایی و هم‌افزایی ظرفیت‌های حاکمیتی و مردمی برای ترویج حجاب و عفاف افزود: کشور در دورانی قرار دارد که دشمن با تمام سرمایه‌های خود پای کار حاضر شده است و باید دانست که این مقوله به طور صِرف یک موضوع شغلی و اداری نیست بلکه بحثی اعتقادی است که تمامی آحاد جامعه درگیر آن هستند.

رضاییان با بیان اینکه اولویت‌های امروز جامعه در مثلث معیشت، سلامت و شرافت تعریف شده است اضافه کرد: مساله معیشت و سلامت قابل کنترل و برگشت‌پذیر است به طوری که هم‌اکنون ایران جزو کشور تولیدکننده واکسن کرونا است و در موارد مربوط به معیشت نیز می‌توان با اقدامات ویژه‌تری، کار را مدیریت کرد، اما آنچه همواره پایدار و از ارزش بالاتری برخوردار است بحث شرافت است.

او ادامه داد: با وجود کمبود‌ها و مشکلات باید همچنان در حد توان و ظرفیت برای ترویج حجاب و عفاف تلاش کرد چرا که این یک تکلیف دینی و شرعی است.

رضاییان مخاطبان ستاد حجاب و عفاف را در سه گروه تقسیم‌بندی کرد و یادآور شد: گروه اول توده مردم و به‌ویژه جوانان و نوجوانان هستند که رویکرد لازم در این مورد در باید به صورت ایجابی، اغنایی و فرهنگی دنبال شود و گروه دوم نیز مسوولان، مدیران و کارمندان هستند که الگو بودن این گروه از افراد در جامعه باید مدنظر باشد.

او به مراقبت در فضای مجازی، اماکن عمومی و صدور مجوز‌ها در صنوف نیز اشاره و تصریح کرد: هیچ مجوزی باطل ناشدنی نیست و تا زمانی که دریافت کننده مجوز، قانون و شأن را رعایت می‌کند، مجوز آن نیز پایدار است که انتظار می‌رود با تصحیح رویکرد‌ها و افزایش نظارت‌ها و مراقبت‌ها به تدریج شاهد اثرات مطلوب آن در جامعه باشیم.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.