سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صرفه جویی آب در بحران کم آبی

مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آبفا استان یزد گفت: با صرفه جویی ۲۰ درصد آب از سوی مشترکان مشکل کمبود آب در فصل تابستان رفع می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سیاوش پاکدل مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آبفا استان یزد به مناسبت هفته صرفه جویی آب پرهیز از مصرف بی‌رویه آب برای مصارف غیرضروری را خواستار شد و گفت: با صرفه جویی ۲۰ درصد آب از سوی مشترکان مشکل کمبود این ماده حیاتی، با ارزش اقتصادی بالا در فصل تابستان سال ۱۴۰۰ رفع می‌شود.

او افزود: در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰ در بخش شهری ۳۰ میلیون و ۳۳۹ هزار مترمکعب آب مصرف شد که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲.۹ درصد افزایش دارد.

پاکدل در ادامه از تداوم پدیده خشکسالی در استان نسبت به دهه‌های اخیر خبر داد و تصریح کرد: به دلیل کاهش بارندگی منابع آب‌های زیرزمینی شامل چاه‌ها و قنات با کاهش دبی روبرو است.

مدیر بهره برداری شبکه توزیع شرکت آبفا استان یزد یادآور شد: افزایش مصرف آب موجب فشار به منابع آب استان می‌شود و از شهروندان خواست از مصارف غیرضروری این ماده با ارزش خودداری کنند.

پاکدل با بیان اینکه پرهیز از مصارف غیرضروری ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف آب را کم می‌کند، گفت: مصارف غیر ضروری شامل شست وشوی حیاط به جای جارو زدن، شستن ماشین، شستن جلوی در مغازه ها، منازل، بانک‌ها و از این قبیل امور است و هنگام شست و شوی حیاط حدود ۵۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود که این موضوع موجب افت فشار آب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: به دلیل وزش باد همراه با گرد و خاک مصرف آب در استان به دلیل شست و شوی حیات و پشت بام واحد‌های مسکونی از سوی شهروندان به جای جارو زدن سبب می‌شود که تا چند روز مخازن آب استان با افت فشار روبرو شود.

مدیر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان یزد با بیان اینکه در هر دقیقه ۱۵ لیتر آب هنگام استحمام مصرف می‌شود، تصریح کرد: شهروندان با کم کردن زمان استحمام از باز گذاشتن دوش آب هم خودداری کنند.

او یادآور شد: استفاده از سردوش‌های کاهنده مصرف به جای سردوش معمولی تا ۵۰ درصد مصرف آب را کاهش می‌دهد.

پاکدل خاطر نشان کرد: در برخی موارد به دلیل افت ارتفاع آب در مخازن استان به ناچار، آب برخی چاه‌ها که از لحاظ بهداشتی مشکلی ندارد، اما میزان شوری آن نسبتا بالاست وارد مدار می‌شود که این امر موجب حساسیت شهروندان نسبت به کیفیت آب می‌شود.

او افزود: شرکت آب فاضلاب استان یزد برای جلوگیری از قطعی آب و جبران افت فشار مجبور است آب چاه‌هایی با‌ای. سی بالاتر را وارد شبکه کند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: کم آبی ، مدیریت مصرف
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.