سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظرفیت های قصرشیرین می‌تواند محرومیت‌های منطقه را جبران کند/رنگ‌بندی شهرستان جوانرود به لحاظ کرونا زرد است

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های این شهرستان از جمله مرز‌ها و به خصوص منطقه آزاد می‌تواند محرومیت‌های منطقه که براثر جنگ تحمیلی و زلزله ایجاد شده را جبران کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، شهریار حیدری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، ظرفیت‌های شهرستان قصرشیرین را در کمک به توسعه استان کرمانشاه موثر دانست و گفت : ظرفیت‌های این شهرستان از جمله مرز‌ها و به خصوص منطقه آزاد می‌تواند محرومیت‌های منطقه که براثر جنگ تحمیلی و زلزله ایجاد شده را جبران کند.

او گفت : شهرستان قصرشیرین به خاطر موقعیت جغرافیایی و خاص همواره مورد توجه مرکز کشور و استان بوده و این امر قدرت مانور مسئولان را زیاد کرده است.

او افزود: یکی از طرح‌های بزرگ و اثرگذار برای منطقه همین تصویب منطقه آزاد تجاری در این شهرستان است که از طریق مجمع تشخیص و دبیر مجمع پیگیری شد و با ورود به این بحث اقدام خوبی انجام شده است.

حیدری افزود: با حضور رئیس منطقه آزاد در منطقه مقرر شد که مدیر اجرایی منطقه آزاد شروع به کار کند، کار مدیر اجرایی تهیه طرح جامع در منطقه آزاد است که باید در دولت تصویب شود و بعد از تصویب در دولت، مدیرعامل و هیات مدیره تعیین می‌شود و کار به صورت رسمی شروع خواهد شد که در این مجموعه مدیر منطقه آزاد ارس برای حصول نتیجه در کمترین زمان ممکن همکاری و حضور دارند.

اعلام رنگ‌بندی شهرستان جوانرود به لحاظ کرونا

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود رنگ‌بندی شهرستان را به لحاظ کرونا زرد اعلام کرد و گفت: وضعیت زرد خیلی شکننده است و در صورت رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به وضعیت نارنجی و قرمز تبدیل خواهد شد.

مولود حسینی در خصوص آخرین روند واکسیناسیون علیه بیماری کرونا در شهرستان جوانرود، افزود: واکسیناسیون در روستا‌ها برای افراد بالای ۶۰ سال و در شهرستان برای افراد بالای ۷۰ سال طبق دستورالعمل‌های اعلامی انجام شده است.

او ادامه داد: براساس برنامه زمان‌بندی شده از قبل به کسانی که دُز اول تزریق شده، اطلاع داده می‌شود تا برای تجویز دُز دوم به پایگاه‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جوانرود رنگ‌بندی شهرستان را به لحاظ کرونا زرد اعلام کرد و افزود: با توجه به شرایط بیماری وضعیت زرد خیلی شکننده است و در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به وضعیت نارنجی و قرمز تبدیل خواهد شد.

او به شهروندان گفت: همچنان از مسافرت غیرضروری و حضور در اجتماعات پرهیز کننده و درصورت حضور حتما پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او افزود: طبق آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرستان‌های استان از پنجم تیرماه، شهرستان های کرمانشاه، اسلام آبادغرب، سرپل‌ذهاب، کنگاور، سنقر وکلیایی، هرسین، قصرشیرین و پاوه نارنجی و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، روانسر، جوانرود، صحنه و گیلانغرب نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

افزایش اعتبارات آبرسانی به عشایر هرسین

فرماندار شهرستان هرسین از افزایش اعتبارات آبرسانی به عشایر این شهرستان خبر داد.

عبادالله کنجوریان گفت: در روز‌های اخیر نشست با عشایر مستقر در شهرستان هرسین برای بررسی مشکلات آن‌ها برگزار شد.

او افزود: کمبود علوفه برای چرای احشام و خشک شدن منابع آبی در مراتع از مهمترین مشکلات عشایر شهرستان هرسین است.

فرماندار شهرستان هرسین ادامه داد: برای ارائه خدمات هر چه بهتر و رفع بخشی از مشکلات عشایر این شهرستان اعتبار مربوط به آبرسانی به آن‌ها افزایش می‌یابد.

کنجوریان گفت: در نشست بررسی مشکلات عشایر شهرستان هرسین، مسئولان مربوطه برای پیگیری مشکلات آن‌ها حضور داشتند.

حضور ۲هزار و ۱۱۲ داوطلب سرپل ذهابی در ۲۱ حوزه امتحانی کنکور

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی با حضور ۲هزار و ۱۱۲ داوطلب در ۲۱ حوزه امتحانی با رعایت تمامی دستورالعمل خای بهداشتی برگزار می‌شود.

علی رضا پور افزود: آزمون کنکور سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با سراسر کشور در روز‌های نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم تیرماه به تفکیک رشته‌ها در شهرستان برگزار می‌شود.

او افزود: در مجموع ۲۱ حوزه در شهرستان سرپل ذهاب برای رشته‌های هنر، علوم ریاضی، علوم انسانی، علوم تجربی و زبان‌های خارجی آماده برگزاری این آزمون مهم است.

رئیس آموزش و پرورش سرپل ذهاب گفت: بیشترین شرکت کنندگان در این آزمون مربوط به علوم تجربی و کمترین شرکت کننده مربوط به رشته هنر است.

رضاپور ادامه داد: از مجموع داوطلبان کنکور سراسری امسال یک هزار و ۲۵۹ نفر زن و ۸۵۳ نفر مرد هستند که تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی برای صیانت از سلامت دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

او گفت: رعایت فاصله فیزیکی، استفاده از ماسک و مواد ضدعفونی کننده و تهویه مناسب در محل برگزاری آزمون از مواردی است که در آزمون سرسرای حتما لحاظ خواهد شد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.