سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان:

آغاز دوباره حمل و نقل با ناوگان عمومی به شرایط کرونایی در آبادان بستگی دارد

بابایی گفت: در صورتی که شرایط کرونایی در آبادان پرخطر نباشد،با دریافت مجوزی از سوی ستاد مبارزه با کرونا فعالیت ناوگان های عمومی برای جا به جایی شهروندان را از سر خواهیم گرفت.

اسماعیل بابایی ، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی آبادان در گفت وگو باخبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،گفت: آغاز دوباره جا به جایی مسافران در شهرستان با ناوگان عمومی وابسته به رشد یا کاهش شیوع کرونا در شهرستان است و با پایش وضعیت بیماری تا روز چهارشنبه از سرگیری یا ادامه توقف آن به دلیل شیوع کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی مشخص می شود.

او افزود:در صورتی که شرایط کرونایی در آبادان پرخطر نباشد،با دریافت مجوزی از سوی ستاد مبارزه با کرونا فعالیت ناوگان های عمومی برای جا به جایی شهروندان را از سر خواهیم گرفت.

بابایی با اشاره به ممکن نبودن افزایش تعداد ناوگان ها و دریافت نشدن کمکی از سوی منطقه آزاد به این منظور ادامه داد: در صورت گرفتن مجوز لازم برای آغاز فعالیت اتوبوسرانی ، پذیرش مسافر در اتوبوس ها با یک سوم ظرفیت و افزایش تعداد سرویس ها از جمله اقداماتی است که می توان در شرایط  کرونایی انجام داد.

او با اشاره به اینکه در سازمان اتوبوسرانی آبادان 23 اتوبوس و 18 مینی بوس وجود دارد خاطرنشان کرد: از آغاز امسال تاکنون هیچ گونه سرویس حمل و نقل عمومی برای شهروندان صورت نگرفته است و ناوگان های اتوبوسرانی تنها در موارد قراردادی مانند حمل و نقل نیروهای پالایشگاه با ضمانت شخص پیمانکار انجام می گردد.

مدیرعامل سامان اتوبوسرانی آبادان تعطیلی سرویس دهی به شهروندان را به منزله ی تعطیلی سازمان ندانست و از جمله کارهای صورت گرفته در این مدت را بهسازی سیستم سرمایشی ناوگان ها عنوان کرد.

بابایی شکستگی و سرقت وسایل سرمایشی ایستگاه های اتوبوس را رو به افزایش دانست و افزود: ایستگاه های مکانیزه با سیستم های سرمایشی در مزایده ای جهت حمایت از خصوصی سازی و به منظور تعمیر و نگهداری بیشتر آن ها به افراد واگذار شد و سازمان اتوبوسرانی در حال حاضر تنها جنبه ی نظارتی بر تعمیر و نگهداری از آن ها دارد.

او تصریح کرد: در اکثر شهرستان های کشور ناوگان های عمومی مجهز به سیستم اتوبلیط هستند اما اتوبوس های آبادان و خرمشهر به دلیل هزینه بر بودن راه اندازی آن فاقد این شیوه دریافت هزینه از مسافرهستند و به ناچار اسکناس بین مسافرین و راننده ها رد و بدل می شود که از نظر بهداشتی خطرناک است.

بابایی در پایان مبلغ مورد نیاز برای بهسازی سیستم سرمایشی ناوگان ها را یک میلیارد تومان خواند و گفت:  افرادی که از این خدمات بهره می گیرند عمدا از داشتن خودروی شخصی محروم هستند و می طلبد که پالایشگاه، بندر و منطقه آزاد اروند با نگاهی حمایتی به این امر و اهداء سیستم های سرمایشی جدید به خدمت رسانی بهتر سازمان اتوبوسرانی آبادان به شهروندان کمک کنند.

انتهای پیام/ ا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.