سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دام‌های مولد در راه کشتارگاه‌ها

برخی دامداران مازندرانی ، دام‌های مولد خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ها هدایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مسعود احمدی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه کمبود و افزایش قیمت نهاده‌های دامی به صنعت دامپروری استان لطمه زده است، گفت: افزایش قیمت نهاده‌های دامی و سبوس در حالی اتفاق افتاده که برای مناسب سازی قیمت شیر هنوز ابلاغی نشده است.

او افزود: نهاده دامی و سبوس در حال حاضر به نرخ آزاد به دامداران استان عرضه می‌شود و ناتوانی دامداران برای تامین نهاده‌های دامی سبب تعطیلی واحد‌های دامی خرد و سنتی می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: ستاد تنظیم بازار کشور هنوز قیمتی برای سبوس تعیین نکرده است، اما آزادسازی قیمت سبوس سبب افزایش نرخ شیر خواهد داشت.

احمدی گفت: دامداران هر کیلوگرم سبوس را کیلویی ۱۰ هزار تومان در بازار آزاد تهیه می‌کنند و این افزایش قیمت بر تولید و فعالیت واحد‌های دامی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

او افزود: دامداران با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی، شیر‌های تولیدی را با قیمت قبلی نمی‌توانند بفروشند و این زنگ خطری برای صنعت دامپروری استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه بیشتردامداری‌های استان نیمه صنعتی هستند، افزود دامداری در مازندران بیشتر به عنوان شغل خانگی محسوب می‌شود و افزایش هزینه‌ها بساط این دامداری‌های سنتی را جمع خواهد کرد.

احمدی گفت: برخی دامداران با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های دامی حتی دام‌های مولد خود را برای ذبح به کشتارگاه‌ها می‌فرستند.

مازندران بیش از سه میلیون واحد دامی سبک وسنگین دارد
انتهای پیام / ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
رضا جعفری
۱۹:۴۷ ۰۵ تير ۱۴۰۰
سلام . از گزارش خوب شما متشکرم . واقعا نمی دانم دولت چی فکر می کند وقتی که دام های آبستن و شیرده هم به کشتارگاه می رود . تا کی میخواهد قیمت شیر را با ضرر گاوداران پایین تر از قیمت تمام شده قیمت گذاری کند . مشکل مرغ و قیمت گذاری های بی اساس که موجب ضرر مرغداری ها شد را تجربه کرد و دیدیم که هم مرغ نایاب شد و هم قیمت آن از 7000 تومان سال گذشته به 25000 تومان رسید . چرا تجربه تلخ را تکرار می کند . ضرر گاوداران موجب از بین رفتن این صنعت خواهد شد و اگر مرغ در چند ماه تولید شد و با قیمت چند برابری در نهایت به مردم رسید ، با بحران و نابودی گاوها این پروسه دیگر چندماهه مجدد تامین نخواهد شد . حتی اگر پس از ایجاد بحران ، قیمت ها را دو الی سه برابر هم کنند برای بلوغ شدن و شیردهی گاو حداقل یکسال زمان خواهد برد . دخالت های دولت فقط بحران را شدیدتر خواهد کرد و گاوداران که تولید کننده شیرخام هستند و مردم ضرر خواهند کرد و دلالان و رانت خواران به سود بسیار خواهند رسید . قیمت ها هم بجای 42 درصد افزایش از 4500 به 6400 در نهایت چند برابر خواهدشد