سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهریاری خبر داد:

انبارهای ضایعاتی در شیراز پلمب می‌شوند

شهردار منطقه دو شیراز گفت: در چندماهه اخیر ضایعات فروشی های منطقه دو شیراز شناسایی و از اواخر تیرماه کار پلمب این واحدها آغاز می‌شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، غلامرضا شهریاری شهردار منطقه دو شهرستان شیراز در حاشیه بازدید از پروژه های این منطقه، با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۰ پروژه بزرگ و کوچک با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در منطقه دو شهرداری شیراز در حال اجراست، گفت: شورای محلات در اجرای عملیات طرح ها از بازوان توانمند شهرداری ها هستند.

او با اشاره به فعالیت ۵۰ تا ۶۰ واحد ضایعات فروشی در منطقه دو شهرستان شیراز افزود: در چند ماهه اخیر تمام واحدهای ضایعات فروشی شناسایی و دستور پلمب واحدها از واحد تخلفات شهرداری گرفته شده است که از اواخر تیرماه کار پلمب این واحدها آغاز می شود.

شهریاری با اشاره به اینکه وظیفه شهرداری پیگیری امور مردم است و بهسازی پارک ها را در دستور کار دارد، ادامه داد: متاسفانه طی سال های اخیر پارک ها و بوستان های سطح  شهر تک بعدی ساخته شده و فضای ورزشی و شهری مناسب بانوان نبوده است از همین رو برای ساخت پارک های جدید بر روی این قشر مطالعه کردیم و امکانات مناسب برای آن ها تدارک دیدیم.

شهردار منطقه دو شیراز در ادامه از طراحی و احداث نخستین ورزشگاه بانوان در کم‌برخوردارترین نقطه شیراز خبر داد و گفت: ساخت این مکان نیاز مبرم بانوان اهالی این محله بود و در ۴ طبقه و با اعتبار ۲۰میلیارد تومان احداث خواهد شد که در حال حاضر دنبال پیمانکار هستیم.

او تصریح کرد: دومین ورزشگاه ویژه بانوان در بلوار مدرس شهرک محراب در آینده جانمایی و ساخته خواهد شد و ۷۰ هزار نفر جمعیت از آن بهرمند می شوند.

شهریاری از رعایت عدالت اجتماعی در پروژه های این منطقه سخن گفت و بیان کرد: منطقه دو شهرداری شیراز به لحاظ فرهنگسرا ضعیف است و خانه محله در محله دهپیاله و فرهنگسرای معلولان در محله قلعه شاهزاده بیگم جنب سینمای جوان شیراز افتتاح می شود.

این مقام مسئول در شهرداری شیراز با بیان اینکه  پروژه زمین چمن مصنوعی با دارا بودن سکوی تماشاچی، مسیر دوومیدانی در محله کوزه گری با مساحت ۱۵ هزار متر مربعی و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در حال احداث است، گفت: فاز نخست این پروژه رو به اتمام است و تنها اقدامات اجرایی همچون فنس کشی و سرویس های بهداشتی در حال تکمیل است که پیش بینی می شود این پروژه تا شهریور ماه امسال افتتاح شود.

شهریاری بیان کرد: همچنین فضای شهری در بلوار شهید قشقایی با آبنمای موزیکال ۱۳ هزار متر مربعی و پیشرفت ۷۵ درصدی در حال ساخت است و تا پایان شهریورماه به بهره برداری خواهد رسید.

او بیان کرد: این مکان قبلا محل معتادان متجاهر، شغل های کاذب و محیط  ناهنجار بوده است و برای ایجاد این فضای سبز از فرش سنگ گران قیمت استفاده شده است.

شهردار منطقه دو شیراز گفت: پروژه سوم، پیاده راه سلامت با مساحت ۳۸ هزار مترمربع و با دارا بودن پیست اسکی، زمین فوتبال، والیبال در ضلع شرقی بلوار احمدابن موسی با محوریت انسان محوری (سلامت و ورزش) ایجاد شده است که در هفته پیش رو به بهره برداری خواهد رسید.

او گفت: چهارمین پروژه پارک ۴ هکتاری محراب با اعتباری افزون‌بر ۲۰ میلیارد تومان در حال ساخت است و محلات شهرک محراب، کوثر، دشت چنار و کوزه گری را پوشش می دهد.

شهریاری همچنین از جانمایی کتابخانه و فرهنگسرا در بوستان محراب خبر داد و افزود: برای ساخت آن سعی کردیم از نظرات شورای محلات استفاده کنیم.

او اظهار کرد: پارک حاشیه ای با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد و ورزش هایی نظیر فوتبال، فوتسال، والیبال، بدمینتون، گیم‌نت و پیست اسکیت در نظر گرفته شده است. همچنین مکانی برای بازپروری معتادان (خانه سلامت،امید و زندگی) در نظر گرفته شده است.

شهردار منطقه دو شیراز در پایان اظهار کرد: پروژه پنجم درمانگاه خیرساز در زمینی به مساحت ۸۰۰ متر در خیابان محراب در سه طبقه ساخته شده که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان هزینه و با پیشرفت ۲۰ درصدی در میدان موذن در حال ساخت است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.