سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امداد هوایی هلال احمر استان همدان یک زن کوه نورد بیمار قلبی را نجات داد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان گفت:تیم امداد هوایی استان همدان یک زن کوه نورد بیمار قلبی در منطقه چشمه ملک الوند را نجات داد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،حمید عرفی یگانه ,معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان اظهار کرد: گزارشی در روز جمعه ۴ تیر ماه مبنی بر بدحالی یک زن کوهنورد در منطقه چشمه ملک الوند به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان ارسال شده بود که پس از بررسی صحت حادثه، تعداد ۴ نفر از نجاتگران تیم امداد و نجات کوهستان را که در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر بودند به منطقه اعزام شدند.

او بیان کرد: این تیم با حضور در محل حادثه و انجام معاینات اولیه و گرفتن شرح حال مصدوم، گزارشی از وضعیت وی را که حاکی از درد ناحیه قفسه سینه، درد در ناحیه کتف چپ ،بی‌حسی در ناحیه دست‌ها و پاها و صورت، ضعف عمومی بدن و حالت تهوع داشت ارائه کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان همدان افزود: با توجه به شرایط اضطراری مصدوم، اقدامات لازم انجام گرفت و همزمان با مشورت پزشک متخصص، کار اکسیژن تراپی و کنترل علایم حیاتی انجام گرفت و با توجه به وضعیت اضطراری مصدوم، درخواست بالگرد برای اعزام فوری مصدوم به بیمارستان صورت گرفت.

 عرفی یگانه گفت:با هماهنگی EOC و پیگیری این معاونت، در سریعترین زمان ممکن بالگرد هلال احمر به محل اعزام شد و با وجود شرایط نه چندان مناسب برای فرود، کاپیتان بالگرد با مهارت فنی موفق به فرود و  بیمار قلبی به بیمارستان منتقل شد.

عرفی یگانه با تشکر و قدردانی از زحمات اعضای تیم امداد و نجات کوهستان ونفرات تیم واکنش سریع، از هم‌استانی‌ها خواست با استفاده از شماره سه رقمی ۱۱۲ وقوع هرگونه حوادث مختلف را به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان همدان گزارش دهند.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.