سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان خبر داد:

اجرای ۱۲۵ پروژه طرح هادی روستایی در زنجان

خواجه‌ای گفت: امسال ۱۲۵ پروژه طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان زنجان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه امسال ۱۲۵ پروژه طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان زنجان اجرا می‌شود، گفت: برای اجرای این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر ۳۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

او ادامه داد: آسفالت معابر ۴۸ روستا از محل اعتبارات قیر یارانه‌ای با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال در دستور کار بنیاد مسکن استان زنجان قرار دارد.


خواجه ای با اشاره به اینکه طرح هادی بافت موجود روستا را به دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد، ادامه داد: طرح هادی مهمترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران روستا‌ها در کشور به شمار می‌آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تعداد اجرای طرح‌های هادی در روستا‌های بالای ۲۰ خانوار را ۴۱۳ روستا دانست و گفت: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸/۲ درصد و در کشور۴۶/۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه‌ای اجرای طرح هادی در روستا‌ها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستا‌ها و جلوگیری از مهاجرت روستائیان اعلام کرد و افزود: با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عمومی مردم می‌شود.

او به برخی از اهداف این طرح اشاره کرد و ادامه داد: تجدید حیات روستاها، هدایت روستا‌ها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش راندمان کار روستائیان و بهبود یافتن معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها، ایجاد سرمایه گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها از برخی اهداف مهم این طرح به شمار می‌آید.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: بنیاد مسکن ، طرح هادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.