سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لطمه کرونا به ۱۶۰ مربی فعال شنا در کرمانشاه/سایت پروازی ویس قرنی استراتژیک‌ترین سایت پروازی ایران

رئیس هیات شنا کرمانشاه گفت: ۱۶۰ مربی فعال شنا در کرمانشاه طی یک سال و نیم گذشته از شیوع کرونا لطمه زیادی دیده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، پیمان جاویدان رئیس هیات شنا کرمانشاه شنا را پرآسیب پذیرین رشته ورزشی از شیوع کرونا دانست و گفت : طی حدود یکسال و نیمی که از شیوع این بیماری می‌گذرد، تنها برای یکی دو مقطع بسیار کوتاه فعالیت رشته شنا از سر گرفته شد.

او گفت : متاسفانه ورزشکاران این رشته به دلیل تعطیلی استخر‌ها نتوانستند تمرینات خود را ادامه دهند، درحالی که در رشته‌های ورزشی دیگر علیرغم بسته بودن سالن ها، این امکان برای ورزشکاران بود که در فضای باز تمریناتشان را از سر بگیرند.

رئیس هیات شنا کرمانشاه افزود: طی چندسال اخیر در شنای کرمانشاه بیشتر روی رده‌های پایه برای قهرمان سازی تاکید کردیم و توانستیم استعداد‌های زیادی را شناسایی کنیم، اما کرونا همه برنامه هایمان را به هم ریخت.

او با بیان اینکه پشتوانه سازی شنا کرمانشاه به واسطه شیوع کرونا با وقفه‌ای حدودا دوساله مواجه شده، افزود: از سوی دیگر حدود ۱۶۰ مربی فعال در این رشته داریم که همگی آن‌ها با شیوع کرونا بیکار شدند.

او ادامه داد: شنا رشته‌ای زمانبر است و قطعا اگر استخر‌ها دوباره باز شوند و بتوانیم فعالیت این رشته را از سر بگیریم، پروسه‌ای یک تا دو ساله طول می‌کشد تا دوباره به روز‌های اوج خود برگردیم.

جاویدان به فاصله یک ماه مانده تاپایان دوره ریاست چهارساله اش بر هیات شنای استان گفت: زمانی که چهارسال پیش هیات را تحویل گرفتیم، شنای کرمانشاه در رده بندی فدراسیون در جایگاه ۱۷ قرار داشت که با تلاش‌هایی که در این مدت داشتیم، به رده دوم و سوم کشوری رسیدیم.

او افزود: تا چند سال پیش آرزوی کسب حتی یک مدال برنز را در کشور داشتیم، اما اکنون به جایی رسیده ایم که شناگران ما تنها برای سکوی قهرمانی به مسابقه می‌روند.

رئیس هیات شنا کرمانشاه گفت: سال ۱۳۹۸ که المپیاد استعداد‌های برتر شنا برگزار شد، تیم کرمانشاه ۲۶ مدال رنگارنگ گرفت که کار بسیار مهمی بود و در چند ماده در رده‌های سنی زیر ۱۳ و ۱۴ سال در حال حاضر رکورددار ایران هستیم.

او افزود: طی چهارسال گذشته توانستیم در رشته‌های شنا، شیرجه و واترپلو تیم‌هایی را راهی رقابت‌های لیگی ایران کنیم که جایگاه خوبی هم کسب کردند .

سایت پروازی ویس قرنی امکان "تیک آف" همزمان برای شش تا هفت خلبان را دارد

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان کرمانشاه سایت پروازی ویس قرنی با امکان "تیک آف" همزمان برای شش تا هفت خلبان را استراتژیک‌ترین سایت پروازی ایران خواند و گفت: متاسفانه بی توجهی به ایجاد زیرساخت‌ها در این سایت باعث شده تا به مرور سایت‌های دیگری در کشور جایگاهشان قدرتمندتر شود.

محمدرضا نقدی با اشاره به برگزاری مسابقات مسافت آزاد (کراس کانتری) پاراگلایدر در سایت ویس قرنی، افزود: این مسابقات طی دو روز با حضور خلبانانی از کرمانشاه، کردستان، ایلام، تهران، بندرعباس و تبریز برگزار شد.

او گفت: همزمان با برگزار این رقابت ها، یک دوره کلاس آموزشی مسافت آزاد را نیز در استان برگزار کردیم که در آن خلبانان ایرانی که در رقابت‌های جهانی حضور دارند، آخرین تجربیات خود را در خصوص این رشته در اختیار خلبانانی از سراسر کشور قرار دادند.

رئیس انجمن ورزش‌های هوایی استان افزود: این کلاس‌های آموزشی به شکل حضوری برای ۱۰۰ خلبان حاضر در مسابقات مسافت آزاد کرمانشاه و به شکل مجازی برای حدود ۴۰۰ خلبان دیگر کشور برگزار شد.

او مسابقات مسافت آزاد را یکی از مهمترین و بروزترین مسابقات پاراگلایدر در دنیا دانست و افزود: مسابقات این رشته بصورت مداوم در نقاط مختلف دنیا درحال برگزاری است و رکورد‌های آن مدام شکسته می‌شود.

نقدی ادامه داد: اخیرا یک خلبان آمریکایی توانسته رکورد این رشته را که پیش از این در دست یک خلبان بزریلی بود بشکند و مسافت بیش از ۵۰۰ کیلومتر را به ثبت برساند. رکورد این رشته در آسیا هم با ۴۴۱ کیلومتر دست سهیل باریکانی از ایران است که سال گذشته با تیک آف از سایت کرند غرب آن را شکست.

او با تاکید براینکه کرمانشاه استراتژیک‌ترین سایت‌های پروازی پاراگلایدر را در ایران دارد، گفت: در سایت پروازی ویس قرنی به صورت همزمان شش تا هفت خلبان می‌توانند روی آن تیک آف کنند که چنین ویژگی در هیچکدام از دیگر سایت‌های پروازی ایران دیده نمی‌شود.

مسئول انجمن ورزش‌های هوایی استان به یک زنگ خطر هم برای این سایت پروازی اشاره کرد و گفت: متاسفانه علیرغم درخواست‌های مکرری که طی سال‌های اخیر برای ایجاد زیرساخت‌ها در این سایت پروازی مهم داشته ایم، اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

او ادامه داد: هرساله در فصل بهار و تابستان از سراسر کشور مطرح‌ترین خلبانان پاراگلایدر از سراسر کشور برای تیک آف به سایت ویس قرنی می‌آیند، اما همواره از نبود زیرساخت‌ها در این سایت پروازی گلایه دارند.

نقدی افزود: در حال حاضر تعدادی سایت پروازی دیگر در کشور داریم که زیرساخت‌های مهمی در آن‌ها درحال ساخت است، از جمله اینکه برخی از آن‌ها سنفگرش یا چمن مصنوعی شده اند و یا اینکه دارای فضای اقامتی و پذیرایی و سرویس بهداشتی هستند، در مقابل ما هیچ زیرساختی را در ویس قرنی نداریم.

او گفت: این مسائل باعث می‌شود که علیرغم استراتژیک بودن سایت ویس قرنی، در آینده جایگاه خود را بتدریج از دست دهد و سایر سایت‌ها جایگاهشان قدرتمندتر شود.

مسئول انجمن ورزش‌های هوایی استان افزود: درصورتی که بتوانیم سایت ویس قرنی را از نظر زیرساخت‌ها تقویت کنیم، در آینده می‌تواند دربخش گردشگری ورزشی هم رونق زیادی پیدا کند.

آغاز فصل فعالیت مدارس فوتبال در کرمانشاه

دبیر هیات فوتبال استان کرمانشاه از آغاز فصل فعالیت مدارس فوتبال در کرمانشاه و افزایش ۴۰ درصدی شهریه ثبت نام در این مدارس خبرداد.

طیب صفری با اشاره به آغاز فعالیت مدارس فوتبال در کرمانشاه، افزود: فعالیت مدارس فوتبال رسما آغاز شده و مدارسی که مجوز دارند می‌توانند فعالیت خود را شروع کنند.

او افزود: بنا به مصوبه اداره کل ورزش و جوانان استان، شهریه تعیین شده برای مدارس فوتبال استان در امسال ۴۵۵ هزار تومان برای ۲۴ جلسه است که به نسبت سال گذشته حدود ۴۰ درصد افزایش دارد.

دبیر هیات فوتبال کرمانشاه درخصوص تعداد مدارس فوتبال استان هم گفت: در سال‌های گذشته حدود ۳۰ مدرسه فوتبال در سطح استان داشتیم که در تابستان فعالیت می‌کردند، اما در دو سال اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا این تعداد کاهش پیدا کرد.

او با تاکید براینکه مدارس فوتبال باید دستورالعمل های بهداشتی را در طول برگزاری کلاس هایشان رعایت کنند، افزود: تا پیش از شیوع بیماری کرونا هر مدرسه فوتبال برای یک تایم خود می‌توانست حدود ۸۰ تا ۱۰۰ نوآموز را در یک زمین آموزش دهد، اما اکنون با توجه به شیوع بیماری این تعداد باید حدود ۵۰ تا ۶۰ نفر باشد.

صفری در رابطه با کیفیت ارائه خدمات در مدارس فوتبال کرمانشاه هم گفت: در کشور مدارس فوتبال باتوجه به کیفیت خدمات خود درجه بندی از یک تا سه را دارند که در کرمانشاه مدارس ما بین درجه دو تا سه قرار دارند.

او از خانواده‌ها خواست تا در انتخاب مدرسه فوتبال فرزندانشان دقت لازم را داشته باشند و گفت: متاسفانه در حال حاضر بسیاری از خانواده‌ها به اصرار فرزندانشان آن‌ها را در مدرسه‌ای که دوست دارند ثبت می‌کنند، درحالی که ممکن است مدرسه‌ای دارای مجوز و ایده آل نباشد.

دبیر هیات فوتبال کرمانشاه افزود: از خانواده‌ها انتظار داریم پیش از ثبت نام فرزندانشان در مدارس فوتبال، از هیات فوتبال و اداره کل استعلام بگیرند که کدام مدارس مجوز دارند.

او افزود: اگر خانواده‌ای نسبت به کیفیت زمین، نبود مربی در تایم‌های تمرین و ... اعتراض دارد می‌تواند آن را به عنوان تخلف به اداره کل و هیات استان گزارش کنند.

 این مسئول گفت: از هفته آینده اکیپ‌های بازرسی برای نظارت بر فعالیت مدارس فوتبال استان فعال خواهند شد.

آغاز اردوی آمادگی تیم ملی گلبال بانوان ایران

اردوی آمادگی تیم ملی گلبال بانوان ایران در رده سنی جوانان از امروز شنبه پنجم تیر در کرمانشاه آغاز شد.

 اردوی ملی پوشان گلبال ایران با شرکت ۱۱ ورزشکار از هفت استان کشور در مجموعه ورزشی کوثر تا روز ۱۱ تیر ادامه پیدا خواهد کرد.

سما عباس زاده از اردبیل، فاطمه عجم دشتی و نرگس امیری از اصفهان، ام البنین شریفی و زینب بیت سیاح از خوزستان، محدثه شمسی بیگی و ویدا جبارزاده از فارس، معصومه واحدپور و زهرا نعمتی از زنجان، راضیه حسن زاده از ارومیه و رویا بخشی از کرمانشاه نفرات حاضر در اردوی تیم ملی هستند.

زهره ابراهیمی به عنوان سرمربی و ژیلا شیرزاد و آرزو حاجیان نیز به عنوان مربی کار هدایت تیم ملی گلبال جوانان ایران را برعهده دارند.

تیم ملی گلبال بانوان ایران خود را برای حضور در مسابقات پارآسیایی بحرین آماده می‌کند.

حضور سه کرمانشاهی در جام‌های بین‌المللی کشتی آزاد

سه کرمانشاهی در جام‌های بین‌المللی کشتی آزاد حضور پیدا می‌کنند.

 ۲ کشتی‌گیر و یک مربی کرمانشاهی در رشته آزاد در ۲ جام بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند.

ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم با مربیگری فرزادغیبی در جام بین‌المللی علی‌اف روسیه و بهمن تیموری در وزن ۷۹ کیلوگرم در قالب تیم منتخب جوانان ایران در جام بین‌المللی یاشاردوغو ترکیه روی تشک می‌روند.

تیم منتخب کشتی آزاد ایران برای حضور در جام علی‌اف بامداد چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ راهی کشور روسیه شد.

رقابت‌های بین‌المللی کشتی جام علی‌اف از چهارم تیرماه ۱۴۰۰ در شهر کاسپیسک جمهوری داغستان روسیه آغاز و تا ۶ تیرماه ادامه دارد.

تیم منتخب کشتی آزاد جوانان برای حضور در رقابت‌های بین‌المللی جام یاشاردوغو چهارشنبه دوم تیرماه ۱۴۰۰ راهی کشور ترکیه شد، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام یاشاردوغو از چهارم تیرماه ۱۴۰۰ آغاز و تا ۶ تیرماه در شهر استانبول ادامه دارد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.