سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل

استاندار اردبیل از انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به منظور راه اندازی ایستگاه تحقیقات سیب زمینی کشور در اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در جلسه با کامبیز بازرگان معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در محل استانداری گفت: استان اردبیل دارای استعداد فراوان به ویژه بخش کشاورزی است و یکی از قطب‌های اصلی تولید محصول استراتژیک سیب زمینی است.

او با بیان اینکه تاسیس و راه اندازی ایستگاه تحقیقات سیب زمینی در اردبیل می‌تواند جایگاه این استان را در حوزه تولید این محصول ارتقا دهد افزود: مسوول مرکز تحقیقات کشاورزی استان باید با تهیه نقشه راه و ریز برنامه‌ها و همچنین بر آورد هزینه اولیه اقدام و تحویل سازمان تحقیقات دهد.

استاندار اردبیل تصریح کرد: تهیه طرح و نقشه‌های اجرایی ایستگاه از قبیل بازسازی و توسعه ساختمان، سردخانه، آزمایشگاه، گلخانه، کشت بافت با همکاری دفتر فنی استانداری طی مدت ۱۵ ماه انجام شود.

بهنام جو افزود: برای بهسازی و بازسازی مرکز تحقیقات استان در آراللوی بزرگ میزان ۱۵میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک ملی توسط سازمان تحقیقات، آموزش و و تروریج کشاورزی و مبلغ ۴ میلیارد تومان نیز از محل فروش املاک مازاد سازمان جهاد کشاورزی توسط استانداری تامین خواهد شد.

او با بیان اینکه برای مطالعات و تحقیقات بیشتر باید افراد دارای تخصص و هئیت علمی جذب شود گفت: این گونه مراکز تحقیقاتی که به منظور اصلاح بذور برای کل کشور طراحی و تاسیس می‌شود باید از نخبگان بخش کشاورزی جهت تحقیقات و مطالعات استفاده شود و جهت این کار پیگیر تخصیص اعتبار ملی خواهیم بود.

استاندار اردبیل بیان کرد: برای افزایش راندمان تولید در استان مراکز تحقیقاتی و ترویج باید روش‌های نوین کشت، آبیاری و نگهداری را جایگزین روش‌های سنتی و نیمه نوین کرده و راهکار‌های مناسبی برای کشاورزان ارایه دهد.

در این جلسه اکبر بهنام جو به نمایندگی از استانداری اردبیل و کامبیز بازرگان به نمایندگی از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تفاهم نامه‌ای را امضا و به تصویب رساندند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.